Interaktive Geometry Games for Kids

Pedagogiske spill er alltid en fin måte å inspirere barna til å lære , samtidig holde dem underholdt . Siden geometri er et tema som er sterkt avhengig av visuelle bilder og ferdigheter , kan interaktive spill være nyttige verktøy i å hjelpe barn forbedre sine kunnskaper og forståelse av geometriske begreper . Monter Square

I dette flash spillet må spillerne sette sammen forskjellige former for å danne et kvadrat. Spillet starter ved å bryte fra hverandre en grid -firkant i ulike stykker, som spillerne deretter dra tilbake på nettet for å gjenskape torget. Selv om spillet virker som det ville være enkelt i starten, kan det ta flere prøver å sette brikkene på rett sted slik at de vil passe sammen. Spillet kan bli funnet på Apples4theteacher.com nettsted.
Tangrammene

Spille dette spillet vil hjelpe elevene få en forståelse av ulike former og hvordan de kan manipuleres å skape nye former. Man må bruke romlig resonnement til å rotere og bevege seg rundt fire små figurer med sin mus før de kan passe sammen for å gjøre den større form, er skissert på skjermen. En timer teller ned som spillere avanserer gjennom de forskjellige fasene av spillet , som har de samme mindre former, men ulike skisserer, for spillere å fullføre. Dette spillet kan bli funnet på Math Lekeplass .
Alien Angles

Spillere må redde tapte aliens i denne vinkelen estimering spillet. Spillet vil presentere spillere med en bestemt vinkel (dvs. 107 grader) , og spillerne må dra en bar for å øke vinkelen på skjermen før de tror det er nær vinkelen spesifisert. Når de er fornøyd med sin gjetning, klikke på "Check It" knappen vil gjøre alien vises , og en rakett skipet vil skyte ut fra den vinkelen de har opprettet. Hvis de er riktig innenfor fem grader , så den fremmede vil bli lagret . Dette spillet kan spilles på Math Lekeplass også.
Baseball Geometri

Disse interaktive spill gi studentene et bredt spekter av aktiviteter for å lære om ulike typer av vinkler i belønne etter muligheter i en baseballkamp . Spillene omfatter identifisering, måling og klassifisering , samt merking vinkler. Spillere inn deres navn og velge en spiller , og deretter presenteres med flash-kort typen bilder for å hjelpe dem med å lære informasjonen. Etter spillere føler at de kjenner den informasjonen godt nok , klikker de på "Play" -knappen for å angi en baseballkamp . Spillerne er opp til flaggermus , og for å tjene én, to eller tre sjanser til å treffe ballen , må de svare korrekt på et flervalgsspørsmål om den informasjonen de nettopp har lært .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)