Hvordan lage din egen Animal Spill

Spill kan brukes til å lære barn omtrent alt. De kan være rett-frem brettspill med trekk diktert ved hjelp av en spinner eller kortene ; eller de kan være mer komplekse spill som formidler kunnskap eller krever praktisering av en ferdighet sett . Dyr kan brukes som spill markører eller for temaet for et spill utforming . Spill om dyr kan brukes til å formidle informasjon om vekst og utvikling , næringsnett eller ecology.Things du trenger
Poster Board
Tag bord eller blank kortet satt , Animal utskrifter fra datamaskinen
Magazine kutt outs av dyr
håndtegnet dyre Bilder lim
klar tape hylle papir
liten trekloss
bildet henger spiker
Vinkelarkivfargede markører
skrivemaskin eller datamaskin ( valgfritt ) på
Vis flere instruksjoner
1

Planlegg spillet tema. Vil det trenger informasjonskort ? Er det kommer til å være en enkel brettspill som bare krever telling mellomrom ? Hvor mange mennesker kan spille på en gang ? Hva ferdighet sett ( om noen) ønsker du barn å lære å spille spillet ?
2

Skriv ut reglene for spillet. Sørg for at du inkluderer ting som hvordan spillerne vil flytte, er målet med spillet , og hva skjer hvis to spillere lande på den samme plassen . Hvis trivia kort eller retning kort skal tas med , lage regler for når de vil bli trukket og hvor mange en spiller bør ha på en gang . Ikke bekymre deg hvis de endrer litt som deg lage og spille teste spillet . Dette er normalt .
3

Tegn på spillebrettet . Bruk en nr 2 blyant til lett skissere en sti som slynger seg rundt på plakaten bord . Gjør stien minst en tomme bred ; litt bredere kan bli bedre. Merke den av i kvadratiske rom. Mark " Home", startstedet hvor alle markørene vil stamme ; og markere mål eller slutter spot. Navngi disse hensiktsmessig for spillet tema.
4

Tegn en sirkel ved hjelp av en vinkelmåler på et stykke tag bord. Dele sirkelen inn minst åtte seksjon ved å tegne linjer som går fra kant til kant , kryssende ved midtpunktet av sirkelen. De ferdige linjer skal ligne sektorer . Nummerere seksjonene. Hvis du ønsker , merk en eller to av dem ting som: " Gå tilbake til start " eller "Free spin " . For svært små barn , kan du farge kilene i lyse farger som vil tilsvare fargene på spillet banen . Tegn en pil som er lang nok til å nå hele veien over sirkelen du nettopp laget . Det bør være minst 1/2 tommer brede, men en tomme kan være bedre. Skjær pilen ut og dekke det til på begge sider med et lite stykke klar hyllepapir .
5

Klipp ut og lim sirkelen til en liten trekloss . Dekker treklossen og sirkelen med et stykke av klar tape hyllepapir. Sentrer pilen slik at den på midten er på toppen av det punkt hvor alle delene kommer til et punkt i sentrum av sirkelen. Kjør bilde- hengende spiker gjennom lag av papp inn i treverket. Legg igjen en liten bit av neglen eksponeres . Spillerne vil spinne pilen og flytte seg i henhold til plassen de peker slutt lander på .
6

Gjør 3-tommers -by -2 - tommers kort ved å tegne et rutenett på et stykke tag bord og deretter å kutte dem ut . Skriv eller hånd skrive retninger for å bli limt på kortene. Legg bildene kuttet fra magasiner , trykt med datamaskinen skriveren eller håndtegnet som ønsket. Instruksjonene gitt vil avhenge av din spilldesign og hvilken informasjon du ønsker barna å vite. For eksempel: Hvis du skulle designe en pedagogisk spill om næringsnett du kan sette på et kort, " Mus spiste frøene du var redde for middag miste én omdreining . ». Arkiv 7

Lim bilder av dyr til tag bord . ( Dette vil ikke være kortene. Dette blir markørene . ) Tegn to 3 - tommers strimler ut til den side av hvert dyr. Skjær ut dyret med strips festet . Omtrent 1 /4- tomme fra den løse enden , blir en 1 1/2 tommer snitt fra undersiden av en strimmel , og fra toppen av den andre. Curve strimler rundt, og passer ett kutt over toppen av den andre. Nå har du en stand-up markør stykke.
8

Test spillet . Dine egne barn , studenter, søndag skolebarn eller andre familiemedlemmer alle gjøre gode leke testere . Hvis du forteller dem at dette er et arbeid som pågår , vil de fleste være glad for å fortelle deg hva de liker med spillet , hva er for vanskelig eller for lett , og foreslå endringer. De kan selv ønsker å lage et spill av sine egne.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)