Øst-Europa Barn spill

Øst-Europa , eller som historiker Alan Palmer foreslo , de landene mellom Tyskland og Russland , har sin del av klassiske barneleker . Disse spillene , men produseres i en annen region fra USA , deler mye av de samme parametrene som spillene som spilles av amerikanske barn under samvær med venner på og utenfor lekeplassen . " The Cat" fra Litauen

Helt som det klassiske spillet tag spilt av moderne barn , dette spillet fra Litauen starter med å velge en spiller å være katten . De andre spillerne blir musene . The Cat venter mens de andre barna teller til ti og hodet bort fra ham . Når de når 10 , katten løp til mus og prøver å merke dem . Den første mus fanget blir den nye katten . Denne prosessen fortsetter så lenge du vil, eller til barna har alle hatt sine svinger spille Cat .
" Drukkenbolten " fra Russland

Et spill som ligner kortspillet "Krig ", begynne med å håndtere 36 kort ( fra seksere til ess ) til så mange spillere som du vil. Spillerne bør alle ha samme mengde kort . De plasserer sine kort i hauger , med ansiktet ned . For å starte, alle spillerne legge kortet på toppen av sine dekk med forsiden opp i midten av spillebordet . Den spilleren som har det høyeste kortet tar alle spillernes kort . I dette spillet , seksere slå ess , men alle andre kort , bortsett fra ess , slår seksere . Hvis noen av spillerne legger ned den samme ansikt kort , og det er det høyeste kortet av gjengen , må de bryte båndet . Spillerne legger ned et annet kort fra sine dekk på bordet med billedsiden opp . Spilleren med det høyeste kortet samler opp alle de andre spillernes kort og legge dem til hans dekk . Spillere som mister alle sine kort - de " drankere " som brukte alle sine "penger" - er eliminert fra spillet . Spilleren med flest kort på slutten av spillet vinner .
" Shyla " fra Hviterussland

Denne Hvite Spillet begynner med én person , lederen , sitter ned i midten av rommet. Resten av spillerne danner en halvsirkel bak ham slik at de bare kan se ryggen hans . Overlevere en av spillerne en liten gjenstand . Spilleren sender den videre til en av spillerne ved siden av ham . Spillerne fortsetter å passere objektet rundt til en spiller kraner lederen på skulderen . Lederen må gjette hvem av de sittende spillere har objektet . Hvis han gjetter riktig , spilleren med objektet blir den nye lederen . Hvis han gjør en feil gjetning , snur han seg ​​rundt og sirkelen passerer objektet rundt igjen på samme måte . Spill til alle har hatt en tur å være leder .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)