Rules of Chinese hoppe roping

kinesisk hoppetau er et populært spill for barn i skolealder over hele verden , takket delvis til hvor billig det er å spille og lett det er å lære. Først spilles av barn i 7. århundre Kina , ligner spillet en krysning mellom paradis og tradisjonell hoppe tau og har så mange varianter som barn kan tenke deg. Grunnleggende

Tradisjonelt krever kinesiske hoppetau tre spillere og en lang, elastisk tau bundet inn i en loop. To av spillerne vikle strikken rundt anklene , og den tredje forsøk på å hoppe mellom , utenfor eller på tauet i et avtalt mønster.
Regler

den eneste fast regel av kinesisk hoppe tau er at jumperen ikke kan gå glipp av en del av mønsteret eller hoppe ut av eller på tauet ut av sving . Hvis han gjør det, er hans tur over.

Det er et bredt utvalg av hopping mønstre for spillet . Noen korrespondere med staving av ord . For eksempel , i en versjon av spillet, hver bokstav i ordet " Mississippi " gir en instruksjon . På " M , " hoppe inn i midten av tauet . På " I, " land med en fot på hver side av utsiden på tauet . På hver alternerende " S , " hop med begge føttene fra den ene siden av på utsiden av tauet til den andre , og på " P " land med hver fot på et tau.

En annen måte å spille , er å foreta opp et mønster før begynnelsen og har den ekstra utfordringen med å memorere rutine på stedet. For eksempel etablere et mønster av " inn, ut , på venstre side , høyre side , på , inn, ut ", og deretter prøve å gjenta at rutinemessig uten å glemme den rekkefølgen .

Mer vanskelige bevegelser kan også være inkludert, som krysset tauet i en X med føttene . I et mønster som heter " Diamonds , " start ved å trekke ett tau over den andre med foten , deretter strekke den andre taulengde med den andre foten for å danne en diamant form . Deretter hopper og slår til spinn og ansikt motsatt retning uten å slippe diamant mønster. Gjenta dette så mange ganger som det tar å stave navnet ditt , en full mønster per brev , for eksempel.

En annen utfordrende mulighet er å bruke noe mønster , men gjøre avstanden mellom taulengder bredere eller mindre å gjøre det vanskeligere å lande utenfor eller inne i tauet . Løft høyden av tauet med hver vellykket runde for å gjøre det vanskeligere for hopperen før hun savner og en annen spiller tar en sving .
Alternatives

Hvis det bare er ett eller to barn , simulere tauet ved å tegne to kritt linjer på bakken i stedet , selv om dette ikke gir for å heve " tau ". Du kan også bruke to stoler i stedet for de to barna som holder tauet .

Hvis du ikke har en tradisjonell elastisk tau , lage en ved å binde sammen gummistrikk. Tallet du trenger avhenger av hvor stor gummi band er , men det bør være nok til å skape en løkke som er ca 9 meter i omkrets . Kontroller at provisorisk tau er lang nok slik at det ikke glir når pakket rundt anklene av barna som holder den.

Snarere enn å lage et mønster på forhånd , kan du ringe ut retninger som du går. Barna som holder tauet call " på", og jumper humle mellom tauene ; utsiden barn kaller " på ", og jumper lander med begge føttene på tauet. Dette blir vanskeligere jo raskere retninger kalles.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)