Lekeplass Games for femteklassinger

Selv om femte -klassinger ikke kan nyte spill som " Red Light Green Light" så mye som de gjorde da de var yngre , de fortsatt ønsker å brenne av litt energi når det gjelder tid for fordypningen . Spill som hjelper dem å holde seg fysisk form kan også tillate dem å samhandle med venner rundt lekeplassen . Tre - Corner Tag

Velg en spiller ut av gruppen for å være " den. " Del resten av spillerne inn i lag på tre . Har hvert lag posisjonere seg som en trekant , med hver spiller holder på høyre håndledd av en lagkamerat og venstre håndledd på den andre . Legg en lapp på bare ett av de lagkamerater per gruppe . Alle med en klistrelapp blir et mål . Det er jobben til lagene å vokte sin gruppe mål fra " det ", mens holde sine trekant formasjoner . "It" har å telle til 30 mens lagene alle hodet så langt borte fra ham på lekeplassen som mulig. "It" har å jage etter lagene , tagging bare målene for hvert lag å eliminere grupper . Den siste laget stående vinner spillet .
Giant Squid

En spiller , blekksprut , står midt i en firkantet område , mens resten av spillerne stå til en side av firkanten. Når Squid roper , " Svøm, fisk , svømme " spillerne all rase forbi Squid til motsatt side av plassen . I mellomtiden har Squid til å prøve og treffe så mange spillere som mulig med en bouncy ball . Når en spiller blir truffet , blir han en Squid minion og må sitte i midten og tag spillere som de går forbi . Etter flere runder , den siste spilleren stående vinner spillet .
Løveunge

Plukk en spiller å sitte på bakken ca 10 meter bort fra gruppen , som vender bort fra dem. Plasser et utstoppet dyr i mellom gruppen og spilleren . En etter en , spillere snike over til den utstoppede dyr , forsøker å stjele det . Hvis spilleren hører noen kommer , knurrer han som en løve . Hvis noen er der , slår han steder med henne . Hvis ikke , fortsetter han å spille løven . Fortsett å spille i flere runder .
SPUD

Form en tett sirkel rundt en spiller i midten . Hun kaster en ball opp i luften , noe som fikk alle til å løpe vekk . Så snart hun fanger den og sier " Spud ", alle har til å fryse . Spilleren tar deretter tre store skritt i alle retninger, og kaster ballen på noen . Spillerne kan ikke bevege føttene , men kan smette ballen likevel. Dersom en spiller blir truffet , får han en " S." Hvis kasteren ikke traff noen, får hun en " S" og fortsetter i midten . Når en spiller får en S , P , U og D , blir han tatt ut av spillet og rundene fortsetter helt til bare én spiller igjen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)