Australian Gold Rush Spill

I 1851 , Edward Hargraves oppdagelse av gull nær Bathurst utløste et vanvidd . Rekken av gull rushes som fulgte i stor grad vil påvirke både det sosiale og økonomiske klimaet i Australia . Introdusere studentene til de ulike effektene av den australske gull siv i det 19. århundre med et utvalg av interaktive klasserom spill. Gyllen Trivia spill

Ved ferdigstillelse av din leksjon på den australske gullrushet , teste elevenes kunnskaper om materialet med et trivia - basert spill . Del klassen inn i to lag og stille en rekke relevante spørsmål ; det første laget til å komme opp med riktig svar gir ett poeng , og det laget med flest poeng på slutten av konkurransen vinner . Spør rask, saklig - baserte spørsmål om viktige datoer og historiske tall under bevegelsen , samt flere tankevekkende spørsmål , som hvordan gullrushet påvirket medlemmer av samfunnet i Australia . Hvert lag kan velge en bestemt student som sin talsperson , eller studenter kan ta svinger gå head -to -head mot hverandre .
Klasserom Gold Dig

Gi elevene en mulighet til å bøye sine prospekte ferdigheter i klasserommet med et gullrush -inspirerte gatefeier jakten. Bruk gull maling til pels små gjenstander for dekning, eller bare bruke deler av gull bygging papir til å representere nuggets . Skjule disse elementene rundt klassen , og lage en liste over ledetråder basert på lærestoffet som vil hjelpe elevene med å finne de skjulte objekter . Studenten med den mest gull nuggets på slutten av jakten vil bli vinneren .
A Day In The Life Of A Prospector

La elevene reise tilbake i tid for en titt inn i livet til en gullgraveri det 19. århundre Australia . Denne interaktive spillet vil utfordre studentene til å gjennomføre en lukrativ gull grave ved å styre sin økonomi ; de vil ha til å planlegge et budsjett for mat og forsyninger til å kjøpe , og blir nødt til å faktor i kostnadene ved å anskaffe et gruvetillatelse, samt andre arbeidskostnader. Dette spillet vil gi studentene en historisk leksjon om vanskelighetene miners møtt , og det vil også bidra til å styrke sine matematiske ferdigheter som de har å faktor i en rekke utgifter . For ekstra matematikk praksis har studentene konvertere verdien av en skilling til moderne valuta.
Guess Who ?

Hjelp elevene til å identifisere viktige biter av informasjon fra lærestoffet ved å skrive en bestemt person , sted eller hendelse på gule lapper . Gi hver elev et notat som skal plasseres på pannen ; han skal ikke se på det som er skrevet på papiret . Hver student vil deretter bytter på å spørre ja eller nei på spørsmål om hans gul lapp for å prøve å identifisere personen , sted eller hendelse de har blitt tildelt . Fortsett spillet til hver elev har riktig gjettet hans identitet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)