Sosiale Teorier og Game show

Sosial teori bruker spillet viser på mange måter . Noen teorier beskriver spillet viser , forsøker å beskrive hva spillet viser si om samfunnet , spesielt sammenlignet med andre programmeringsspråk . Samfunnsteoretikere også analysere innsamlede data fra spillet viser å teste eller støtte sine teorier , så mange timer med tapet bevis ofte eksisterer . Likevel andre teorier bruke forutsetningen for et gameshow for å gjennomføre et eksperiment , slik at deltakerne ikke vet at de blir evaluert , og skaper flere genuine reaksjoner hos de som studeres. Sosiale Teorier om spillet viser

Noen sosiale teorier er dedikert til spill show . Disse teoriene forsøker å forklare hva spillet viser betyr og hva de sier om samfunnet . Spillet viser også blir sammenlignet med andre former for programmering . Å vite hva slags programmering et samfunn foretrekker og hva er forskjellene mellom de ulike typer av programmering kan gi innsikt i samfunnet og dets medlemmer .
Game Show tilby data

game show har blitt brukt av sosiale teoretikere å gi data for sine teorier . Game show gi teipet opptakene av folk reagerer genuint til deres situasjon . Spillet viser ofte inkluderer deltagere variert kjønn og rasemessige , familiære og økonomiske bakgrunner , slik at forskere har en bred prøve og å foreta sammenligninger innenfor det . Mange spillet viser siste år , eller til og med tiår , noe som gir forskere mulighet til å undersøke endringer og likheter over tid . Et eksempel er en studie av " Jeopardy " deltakarar som analyserer kjønnsforskjeller i tale intonasjoner .
Spillet viser som et eksperiment

Noen samfunnsteoretikere har brukt spillet viser som et eksperiment . De forteller deltakerne at de kommer til å være deltakere på et TV-program . Dersom deltakerne tror at de er på TV, i stedet for i et laboratorium, blir deres reaksjoner antas å være mer ekte. Et eksempel er 2010 franske dokumentaren "Game of Death ". Filmskapere gjenskapt et klassisk eksperiment av psykolog Stanley Milgram . Den opprinnelige eksperimentet ble laget for å vise hvordan folk reagerte på autoritet . Milgram beordret deltakerne til å gi elektriske støt til en person som fagene ikke visste var skuespiller. Han var i stand til å overbevise dem om å gi stadig sterkere sjokk tross skrikene og lidende reaksjoner av skuespilleren . I "Game of Death ", forutsetningen var det samme , bare deltakere mente at de var på et gameshow og hallo og publikum var bestiller dem , ikke forsker . Deltakerne sa at de følte seg hjelpeløs til å slutte å tilby sjokk ; og stoppet ikke før skuespilleren simulerte død .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)