Hvordan lage et spill for førsteklassingene Med Tagboard

Første klasse elever arbeide mot å utvide sine erfaringer og innledende kunnskaper i lesing , legge til, trekke og sosialt samspill med hverandre i skolesammenheng . Spille målrettet spill med første klasse elever er en effektiv måte å øve ferdigheter nødvendig for å mestre målene i disse områdene . Ashlee Anderson , St. Mary College of Maryland , gjennomført en studie og fant at studenter som har brukt tid på å spille pedagogiske brettspill gjorde det bedre på post- vurderinger sammenlignet med sine pre - vurdering score . Ved hjelp av et stykke tagboard , kan et spill bli konstruert for å bidra til å flytte første klasse elever mot en bredere forståelse av fokus skills.Things du trenger
Tagboard
Markers arkiv saks arkiv Blyant

Vis flere instruksjoner
en første klasse elevene øve ferdigheter når du spiller en målrettet hjemmelaget spillet .

Snu tagboard horisontalt og skissere en låve i blyant på toppen senterdelen av tagboard . Tegn et gjerde som strekker seg fra låven sin sidene til begge kantene av tagboard , skaper bakteppet for en gård scene på toppen av brettspillet . Sketch kyr, hester og griser bak gjerdet . Sketch høner og haner sitter oppå gjerdet rekkverk . Skriv ordet " Winner" på låvedøren. Tegn en sau og en gris back-to -back på bunnen , senterdelen av tagboard . Lag veier for å koble kretsene for både sau og gris til å bevege seg langs kantene av tagboard og langs gjerdet for å nå låven . Begynn med en sirkel på sau og gris ansikter . Tegn forbinder sirkler langs bunnen av tagboard til den nederste sone. Fortsette å tegne sirkler opp begge sider av tagboard , langs bunnen av gjerdet og avslutte begge veier av sirkler på låven døren . Skriv ordene " Gårdstun Fun - Få dyret til låven for middag " i midten av spillebrettet
to

Velg en objektiv eller ferdighet satt til quiz studenter . . Skriv spørsmål eller likninger knyttet til målet om et sett med kartotekkort . Skriv " fast i gjørma . Miste en sving " på fire kort . Skriv " Ride traktoren . Flytt fremover to mellomrom " på fire kort . Farge på spillebrettet med et sett med markører .
3

Be to elever og plasser bunken med spørsmålskortopp-ned mellom seg . Studenter plassere ett spill markør på sau og ett spill markør på grisen . Begynner å spille ved å slå over en kort og lese meldingen . Riktige svar resultere i spillet markør fremover én plass . Feil svar fører til en savnet sving . Den første spilleren til å nå låven er vinneren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)