Hvordan Bestem Slope av en linje gjennom Gitt Pair of Points

For å tegne en lineær ligning , som alltid produsere rette linjer , må ligningen skal konverteres til skråningen snappe formen: y = mx + b , der " m" er skråningen og "b" er y -aksen . Både "m" og "b" må være kjent for å sette ligningen i denne formen . Hvis "b" er ukjent , men ett punkt , punkt ( x1, y1 ) , er kjent, kan det punktet skråningen skjemaet brukes til å få til skråningen snappe formen: y - y1 = m ( x - x1 ) . Definisjonen av skråningen innebærer avstanden mellom punktene ( x1, y1 ) og ( x2, y2 ) og er representert ved ( y2 - y1 ) /( x2 - x1 ) . Instruksjoner
1

Bruk to-punkts skjema for å konvertere en lineær likning til skråning snappe skjema når skråningen og y -aksen er ukjent, men to punkter er gitt . Bruk det punktet skråningen form, men innbytter i definisjonen av en skråning for "m" verdi å produsere formelen y - y1 = ( ( y2 - y1 ) /( x2 - x1 )) * . ( X - x1 )

2

Finn skråningen skjærings form av en linje som omfatter punkter ( 3, 6 ) og (7 , 10) . Fyll de to punkt-skjemaet med den kjente informasjon: y - 6 = ( (10 - 6) /( 7-3 )) * (x - 3) . Forenkle , som begynner med skråningen tall : y - 6 = ( 4/4 ) * ( x - 3) eller y - 6 = 1 * ( x - 3) . Fordel 1: y - 6 = x - 3. Tilsett 6 til begge sider : y = x + 3.
3

Legg merke til at skråningen av y = x + 3 er en og y-aksen er 3, eller punktet (0, 3). Finn flere poeng for grafen ved å ta en av de gitte punkter og legge skråningen ved å legge en til både x og y-verdier : (3 + 1, 6 + 1) = ( 4, 7 )


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)