Hvordan beregne Jump Høyde Ramp Avstand

Daredevils , ingeniører , og selv spesialiserte politienheter bruke matematiske ligninger for å finne informasjon om hvordan biler og andre gjenstander kan bli luftbårne , og hvor langt de kan reise gjennom luften . Selv om det kan virke komplisert , er det lett å beregne avstanden til et objekt vil reise utfor en rampe , hvor høyt det går, eller hvor fort det må være i bevegelse for å reise en bestemt distance.Things du trenger
nivå
linjal eller målebånd
Vitenskapelig kalkulator på
Vis flere instruksjoner
1

Beregn skråningen. Ta et nivå og plassere den på en del av den skrå rampe . Hev ene enden av rampen til den er plan , opprettholde kontakt med rampen i den andre enden . Nå tar en linjal og danner en rettvinklet trekant med nivået og rampen. Mål avstanden til rampen fra enden av den hevede nivå. Lengden på nivå vil være løpeturen ; høyden på nivået vil være en stige. Dele stige med kjøringen for å finne stigningstallet er prosent av karakteren. Skriv ned dette nummeret som m = Rise /Run , der m er din skråningen sin prosent av karakteren.
2

Finn avgangsvinkelen, eller & phi ;. Dette er rett og slett et spørsmål om å skrive inn skråningen i kalkulatoren din og finne tangenten. Vanligvis er alt du trenger å gjøre skrive inn nummeret "m" og trykk på 2nd-knappen på kalkulatoren , og trykk deretter på " TAN ". Dette er din avgang vinkel. Skriv ned dette nummeret som n = & phi ; . med "n " å være din tangent
3

Finn cosinus og sinus til avreise vinkel (& phi ;). Skriv inn din tangent og trykk på 2nd-knappen , deretter " COS " for å finne cosinus . Skriv dette ned som Cos og phi ; og svaret . Deretter skriver du inn tangent , trykk på 2nd-knappen , og deretter på " Sin" -knappen . Skriv dette ned som Sin and phi ; og svaret .
4

Bestem hvor fort du må reise for å hoppe en kjent distanse . Finn ut om objektet du lanserer av rampen vil lande på samme høyde som det tok av, eller høyere eller lavere. Vis denne verdien som "h ". "H " er positivt hvis objektet lander lavere enn det tok av og negativ hvis den vil lande høyere. Vis den langt det skal gå som " d" ' Finn hastigheten som kreves ved å multiplisere Cos og phi ; av kvadratroten av "h " pluss den absolutte verdien av " d" ganger " m ". Dele denne verdien med antall du finne fra multiplisere avstand ( "d" ) ved 2.73 .
5

Finn den maksimale høyden på objektet vil nå hvis den forlater rampen med en kjent hastighet ved å finne hastigheten . Velocity er uttrykt i meter pr sekund , eller fps . For å finne hastigheten , multiplisere hastigheten med 1,466 . Multipliser hastigheten ved Sin and phi ; og Square denne verdien . Dele det tallet med 64,4 , noe som er det dobbelte av frekvensen av tyngdekraften
6

Bestem avstanden kjøretøyet vil reise , multiplisere hastigheten squared av Sin and phi . ; og deretter multiplisere dette tallet med Cos og phi ;. Dele dette tallet med frekvensen av tyngdekraften, eller " g ", som er 32,2 .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)