Verktøy som brukes i Algoritmer

En algoritme er en predefiend sekvens for å løse et problem eller behandle informasjon på en bestemt måte . For eksempel kassaapparater følge en algoritme for å beregne mengden av endring for å gi kunden , basert på kontanter tilbudt og prisen på varer kjøpt . Input og output verdier endres, men prosessen er fortsatt den samme. De verktøy som benyttes til å lage algoritmer er ikke de fysiske verktøy som brukes til å lage andre ting. De er konseptuelle verktøy : vanligvis logiske symboler som representerer en funksjon. Hvis da ...

Først , ikke forveksle en algoritme med et dataprogram . En algoritme er sekvensen , logikk eller rammeverk ; det er den funksjonelle utforming av et dataprogram eller en annen problemløsning sekvens. De fleste algoritmer bruker en rekke logiske uttalelser eller betinget utsagn som er knyttet til programmering miljøer . Den vanligste kan være " hvis , deretter " statement.
Logic Arrays

Logic uttalelser brukes ofte i en matrise eller et flytskjema . Den første logikk uttalelsen kan si , "Hvis du gitt penger , og deretter gjøre endringer. " Hvis du ikke får penger , kan flytdiagrammet henvise deg til å gjøre ingenting. Hvis du er, flytdiagrammet starter en annen funksjon , som begynner med , for eksempel , " hvis du får $ 20, trekke fra mengden av salget. " Det er ikke en elegant måte å løse problemet , men det er et eksempel på hvordan algoritmer begynner å ta form ved å definere de logiske sekvenser du ønsker å skje.
Else , etter

" Else " er en annen komponent i logikk uttalelser. Noen " hvis , deretter" uttalelser som returnerer en verdi hvis testen de utfører er ikke sant . For eksempel , " hvis du får $ 20, gjøre endringer , ( hvis du ikke gitt penger , gjør ingenting ) . " Den andre setningen gir deg en beredskapsplan . I stedet for å bare gjøre ingenting , kan du bruke den til å si: " hvis du får $ 20, gjøre endringer , ellers spørre etter nøyaktig sum penger på anbud . "
Less Than , større enn, lik

Disse verdi symboler brukes ofte i algoritmer for å betinget direkte flyten av en sekvens. For eksempel kan en algoritme si: " dersom kundens regning er lik eller mindre enn $ 10 , ikke post fakturaen ; . Annet, sende faktura" Du kan tenke på disse verktøyene som logiske noder i en sekvens . Ved hver node, kan ett av en rekke symbolske verktøy brukes til å definere hvordan du vil at informasjonen behandles på jakt etter løsningen.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)