Hvordan beregne en Bullet Drop

Hva går opp må komme ned. Sagt på en annen måte , hva er ikke holdt opp , synker. Etter en kule etterlater et fat, er ingenting som holder den opp, slik at det faller . Det spiller ingen rolle om kulen faller ned eller det er avfyrt horisontalt , den treffer bakken samtidig . Selvfølgelig vil det være på et annet sted . Instruksjoner
1

Beregn tyngdeakselerasjonen . Du vil finne det er 9,8 meter per sekund squared . Det betyr at hver andre et objekt faller , vil det ha en nedadgående hastighet 9,8 m per sekund raskere enn den foregående sekund.
2

Sett inn høyden av rifle fat i bevegelsesligningen for et objekt i fritt fall . Plasseringen av en fallende gjenstander er gitt ved uttrykket vertikal posisjon = innledende høyde - ( 1/2 ) xgxt ^ 2 , hvor g er tyngdeakselerasjonen . Tiden for gjenstanden treffer bakken, hvor den vertikale posisjon er lik null , er gitt ved t = sqrt (2 x opprinnelige høyde /g). Så, hvis et objekt er falt fra en høyde på 1,5 meter, vil det traff bakken ved t = sqrt ( 3 /9,8) = 0,55 sekunder .
3

Beregn horisontal bevegelse av kulen. Anta en munningshastighet for rifle - en rimelig rifle hastighet er noe sånt som 750 meter per sekund - og antar luftmotstanden er ubetydelig, noe som betyr at det ikke er noen akselerasjon i horisontal retning . Bevegelsesligningen for en situasjon uten akselerasjon er posisjon = vx t . Spesielt for denne rifle kule , horisontal posisjon er 750 meter per sekund x tid .
4

Beregn plasseringen av kulen på den tiden da den treffer bakken . Tiden det treffer bakken er gitt som verdien t . Sett den tiden i ligningen ffor horisontal bevegelse. Kulen vil treffe bakken på den horisontale posisjonen gitt av vx sqrt ( 2 x innledende høyde /g ) = 750 x sqrt (3 /9,8) = 412,5 meter unna . Det vil treffe på nøyaktig samme tid som om det ble droppet , men det vil være ca 413 meter unna.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)