Hvordan jeg beregne Må Vis faktorer for Radiant Heat Transfer

Alle objekter avgir varme . At varmen absorberes av andre objekter . En visning faktor er et middel for å vise hvor mye av varmen blir absorbert . Et enkelt eksempel er en pott på en komfyr . Potten absorberer noe av varmen ; det er prosessen som kokker potten innhold. Resten av varmen varmer kjøkkenet. Beregning av den oppfatning faktoren forteller deg effektiviteten av ovnen . Geometrisk form

Du må først identifisere de geometriske formene . Dette er på grunn av det faktum at forskjellige former produsere forskjellige visnings faktorer. På hjemmesiden til R.J. Ribando ved University of Virginia , identifiserer han fire vanlige geometriske konfigurasjoner . Disse figurene er vinkelrette plater med felles kanter og parallelle disker . De to andre konfigurasjoner er koaksiale sylindre og parallelle rektangler . Hver konfigurasjon har to geometriske objekter så utsikten faktor kan beregnes for varmeoverføring fra ett objekt til den andre .
Målinger

Etter å identifisere de geometriske formene målinger er nødvendige . For eksempel, for å beregne vis faktoren for to parallelle plater , er tre målinger er nødvendig. Den første målingen er radius til mottakerdisken. Deretter må du radius av utslipp disk ; den ene produsere varme . Til slutt , må du måle avstanden mellom de to diskene . I dette enkle eksempelet , er du nå klar til å beregne visning faktor . For enkelhets skyld antar både radius er 4 og avstanden er to .
Beregninger arkiv

Beregninger å løse visningen faktor for parallelle disker starter med etableringen av en brøkdel med avstanden som teller eller topp nummer . Nevneren eller nederste rekke , er radien til emitter . Dele telleren av nevneren . Svaret er 2 delt på fire eller 0,50 . Deretter oppretter en fraksjon med radien for mottakeren som teller og den avstand som nevner. Du har 4 delt på to eller to . Disse tallene oversette til en visning faktor på 0.610 , ifølge Indiana University -programvare .
Programvare

Beregning av visningsfaktorerfor noe annet enn enkle objekter krever kompliserte matematiske beregninger. Programvare finnes for å gjøre beregning for deg . Din del er å legge inn nødvendig informasjon for datamaskinen å gjøre beregningen . Dette innebærer elementer som avstanden mellom objekter, vinkler og målinger ; utgangspunktet de samme dataene som trengs for et enkelt problem .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)