Hvordan du Beat Rubiks kube

? Rubiks kube er et populært hjernetrim for alle aldre . Det utfordrer deg til å dekode farger for å lage en kube med matchende farger på hver side . Løse kuben er basert på mønstre ; hvis du kan lære noen algoritmer , vil du være i stand til å imponere dine venner ved å løse eventuelle Rubiks cube.Things du trenger
Rubiks kube på
Vis flere instruksjoner
1

Velg hvilken farge du ønsker å jobbe med . Tenk deg at du arbeider med blått i hele denne artikkelen. Foreta en blå kryss i midten av topplaget . De tilstøtende farger til hver del av korset skal matche fargen i sentrum av den siden av kuben ; for eksempel , bør det stykket som går på blå og rød kant av korset være blå på den blå siden og rødt på den røde siden .

Når korset er fullført , flytter de fire blå hjørnene på plass uten å forstyrre resten av innlegget for å løse det øverste laget . Du kan gjøre dette ved å slå en bit av korset, flytting hjørnet på plass , deretter returnere stykke korset til sin plass . Når du er ferdig med dette trinnet , vil det øverste laget være helt blå.
To

Når det øverste laget er helt blå , løse det midterste laget av kuben . Drei bunnlaget for å gjøre en T på en av sidene av kuben. Hold kuben slik at dette laget står foran . Hvis den nederste kvadratet av T hører på venstre side av kuben , bruke følgende algoritme for å flytte den på plass : en

Bottom klokken , Venstre med klokken , Bunn mot klokken , Venstre mot klokken , Bunn teller urviseren , Front mot klokken , Bunn klokken , Front klokken
p Hvis den nederste kvadratet av T hører på høyre side av kuben bruke denne algoritmen for å flytte den på plass : .

bunn mot klokken , Front mot klokken , Bunn klokken , Front klokken , Bunn klokken , Venstre med klokken , Bunn mot klokken , Venstre mot klokken .
3

Snu kuben over. Hvis det er et kryss i sentrum , gå til trinn 4. Hvis det er en L-form , holde kuben slik at L står overfor venstre og utføre følgende algoritme for å gjøre korset : .

Front klokken , Top . klokken , Høyre med klokken , Topp mot klokken , Høyre mot klokken , Front mot klokken
p Hvis det er en linje i midten , utføre følgende algoritme for å gjøre korset :

Front med klokken , Høyre klokken , Top klokken, Høyre mot klokken , Top mot klokken , Front mot klokken .
p Hvis det er en prikk i midten ved å utføre en algoritme . Dette vil danne en av de to andre figurer . Utfør riktig algoritme for å lage korset .
4

Finn to hjørner på toppen av kuben som er på rett sted . De trenger ikke å være korrekt orientert . For eksempel, hvis tverr du nettopp har laget er hvitt , er det akseptabelt å ha den hvite hjørnet på den grønne siden av kuben og den grønne hjørne på den hvite side av kuben . Det viktige er at hjørnet ville være riktig hvis fargene ble reversert .
5

Hold kuben slik at de to hjørnene som er korrekt er på venstre side av kuben . Hvis de riktige hjørnene er diagonalt for hverandre, holde kuben slik at en av de riktige hjørner er øverst til venstre på kuben . Utfør følgende algoritme : .

Venstre klokken, Front mot klokken , Høyre mot klokken , Top klokken , Venstre mot klokken , Top mot klokken , Høyre med klokken , Top klokken , Top klokken

Gjenta dette trinnet om nødvendig helt til alle fire hjørner er på rett sted .
6

Undersøke kuben . Hvis du har tre hjørner som må vris mot klokken , eller alle fire hjørner er feil orientert , eller to diagonale hjørner må være korrekt orientert , utføre følgende algoritme :

Høyre mot klokken , Top teller urviseren , Høyre med klokken , Topp mot klokken , Høyre mot klokken , Top klokken , Top klokken , Høyre med klokken , Top klokken , Top klokken.

Denne algoritmen gjelder for alle de tre scenariene som er nevnt ovenfor . Hvis kuben har noen orientering mønster annet enn de tre som allerede er nevnt , utføre denne algoritmen : Høyre mot venstre , topp med klokken , Høyre mot klokken , Top klokken , Høyre med klokken , Top klokken , Top klokken, Høyre mot klokken , Top klokken , Top klokken.

Gjenta disse algorithims inntil alle fire hjørner er orientert korrekt .
7

Undersøke kuben . Hvis det ikke er blandet opp stykker , har du slå den.

Eventuelle blandet opp brikkene skal være på siden av kuben du har jobbet med . Hvis du har blandet opp stykker andre steder , gå tilbake til trinn to .
P Hvis du har et stykke på midten nederst som hører hjemme på toppen av byen , et stykke midt på toppen som hører til høyre , og en stykke til høyre som hører hjemme på midten nederst , utføre følgende algoritme for å løse kuben :

høyre urviseren , Høyre med klokken , Top klokken , Front klokken , tilbake mot klokken , Høyre med klokken , høyre med klokken , Front mot klokken , tilbake klokken , Top klokken , høyre med klokken , høyre med klokken .
p Hvis du har et stykke midt på toppen som hører hjemme på bunnen , et stykke på midten nederst som hører hjemme på høyre, og et stykke til høyre som hører hjemme på toppen av byen , utføre følgende algoritme :

høyre urviseren , Høyre med klokken , Topp mot klokken , Front klokken , tilbake mot klokken , Høyre med klokken , høyre med klokken , Fremre telleren urviseren , Back klokken , Top mot klokken , Høyre med klokken , Høyre med klokken .
p Hvis du har andre mønster , utføre en av disse algoritmene og revurdere kuben . Du skal nå ha ett av mønstrene som er beskrevet i dette trinnet . Utfør riktig algoritme for å slå kuben .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)