Hvordan lage Elektro Leker

Elektromagnetisme er stor for å gjøre flytting leker som du kan aktivere ved å trykke på en knapp . Når du har bygget din elektromagnet , kan du sette i gang noe du liker ; lage en dinosaur som åpner sin munn for å brøle , en ballerina som hopper i luften eller en leiemorder som svinger på baseball . Ved hjelp av belåning og god design, kan du gjøre et kraftig bevegelse fra selv en ganske svake electromagnet.Things du trenger
Størrelse D magnet arkiv fire føtter emaljert kobbertråd
4 - tommers jern spiker
Knife
Sticky tape
Iron vaskemaskin
Blyant
Hardboard
Jigsaw
Skruer
Drill
Skrutrekker
sugerør
akryl maling
Paintbrush

Vis flere instruksjoner
en

Pakk wire tett rundt spiker , etterlot seks inches av reservetrådi hver ende . Skrap emalje av den siste tomme på hver ende av ledningen med en kniv. Stick ene enden av ledningen til en av elektrodene på batteriet og la den andre fri .
To

Tegn et design for leketøy på hardboard . Tegn et eget stykke for den bevegelige delen av leken din . For eksempel , hvis du ønsker å lage en pirat som svinger sin sabel , så gjør armen separat. Den bevegelige delen vil snu et omdreiningspunkt punkt ; i dette eksempelet , er fulcrum pirat skulder.
3

Bygg tre - dimensjonal modell av slotting seksjoner vinkelrett på hverandre . Tegne ulike deler hvis du ønsker å bygge som dette og trekke spor på hver hvor bitene kan passe sammen .
4

Skjær figurer med stikksag. Skjær sporene og prøve montering av delene sammen for å sørge for at de passer . Bore gjennom Hardboard på et punkt der du vil ha den bevegelige delen til pivot . Lag hullet brøkdel bredere enn de skruene du vil bruke.
5

Sett skruen gjennom hullet og skru spissen inn i den bevegelige delen . Den bevegelige delen vil snu denne fulcrum punktet . Den delen av leketøyet du ønsker å bevege seg , slik som pirat sabel , vil være på den ene side av omdreiningspunktet . La det være minst en tomme av delen på den andre siden til omdreiningspunktet punktet.
6

Tape et sugerør til tomme lang seksjon av den bevegelige delen. Bruk halm å forlenge den bevegelige delen. Tape metallskiven ved enden av sugerøret . Se på hvor delen balanserer og vipp halm til den balanserer på rett sted .
7

Tape spiker til hoveddelen av styret , en tomme eller så bort fra vaskemaskinen . Trykk på den løse enden av ledningen til batteriet elektrode for å fullføre kretsen og opprette en elektromagnet . Dette vil trekke skiven mot spikeren og gjøre den bevegelige del sving . Fjern ledningen for å la den bevegelige delen svinge tilbake på plass. Pek på ledningen på batteriet for å lage en krampetrekninger bevegelse .
8

Paint Hardboard på motsatt side fra der du har teipet spiker. Male det å ligne design du har klippet . Mal med én farge om gangen . La malingen tørke før du bytter til en annen farge , eller det vil kjøre .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)