Hvordan bygge & Design Aerodynamiske tre biler

Aerodynamikk er et komplekst tema , krysser grensene for flere vitenskapelige disipliner for å komme fram til former som er , i beste fall , et kompromiss av mekanisk nødvendighet og aero optimalisering . Men ved å følge noen grunnleggende prinsipper og retningslinjer , kan selv nybegynneren ingeniør designe og bygge en ganske aero - effektiv tre bil . Det hele starter med å lage profil bilens så liten som mulig og å sikre at det som luften ikke passere over den beveger seg så raskt og så uhindret som possible.Things du trenger
Carbon transfer papir
Håndsag , mestring så og /eller stikksag
basic trebearbeidingsverktøy
Assorted sandpapir på
Vis flere instruksjoner arkiv Designing the Car
en

Tegn ut en side- visning basic " skjelett " av bilens nødvendige mekaniske komponenter (inkludert hjul, aksler og CO2 patron hvis ønskelig) i eksakt 1 til 1 skala . Målingene må være nøyaktig. Trace rundt gitt tre blokk ( hvis du har en) og hjul når du kan. Alle av bilens målingene vil være basert utenfor den mekaniske komponentenes plassering , slik presisjon her er kritisk
2

tegne en linje fra bunnen av ett hjul til bunnen av den neste. ; dette vil representere din "bakken "-linjen . Mål 1/8 av en tomme opp fra grunnlinjen og trekke en annen linje parallelt med den flere inches siste hjulene . Dette representerer bunnen av kabinettet .
3

Mål akselavstanden på bilen din , dele det med tre og lage et merke av nøyaktig den avstanden foran forkanten av din ledende hjul . Dette representerer den fremre støtfangeren på bilen . Fordel akselavstanden med fire, og legger til at avstanden til bakakselen senter på samme måte .
4

Tiltak 1 /8 av en tomme over høyeste punktet på dine hjul og CO2 patron og gjøre en referansemerket . Lag et merke 1/8 av en tomme over skjæringspunktet mellom bunn chassis linjen og fremre støtfanger linjen .
5

Lag et merke over skjæringspunktet mellom bunn chassis linje og bakre støtfanger linjen tilsvarer 2 /3 av avstanden fra bilens bakre mest høydepunkt fra grunnlinjen . Dette vil være CO2 patron i en CO2- racer , toppen av bakhjulet på annen måte .
6

Spill koble prikkene med referansemerkene til å ende opp med en kileformet disposisjon som følger den mekaniske konturene av bilen .
7

Gjenta denne prosedyren med de beste og frontale utsikt over bilen .
Building the Car
8

Overfør din side, topp og front view tegninger ( nå kjent som orthoscopic layout ) til din trekloss med karbonpapir . Start med side-visning .
9

Kutt overflødig trevirke unna med sagen av valget.
10

Flip bilen over så den flate bunnen vender opp , og overføring din topp - utsikt over den med karbonpapir . Kutt overflødig trevirke unna.
11

Sammenlign frontal visning av bilen din til design og trimme bort tre med riktig verktøy er angitt. Det vil trolig ikke være flatt underlag hvorpå å spore din design.
12

Glatt hele bilen ut med 80 grus , 250 grit , 500 grit og til slutt 1000 sandpapir . Installer de mekaniske komponentene og male bilen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)