Slik Konstruer en NXT Robot hinderløype

med Lego Mindstorm kits , kan amatørbyggerelage enkle roboter som følger grunnleggende skript . En av de mest populære måter å evaluere den allsidigheten til en Lego NXT robot er å sette det gjennom en hinderløype . Mens Lego NXT kits kommer med instruksjonsmanualer guiding utbyggere gjennom byggeprosessen , den manuelle omfatter bare et enkelt kurs , snarere enn aa fri form sett av prinsipper som kan brukes til enhver hindring course.Things du trenger
elektrisk tape på
Vis flere instruksjoner
en

Place elektrisk tape på kurs for å definere ruten eller grenser av kurset , avhengig av hvilken type robot du har. Hvis roboten er programmert til å holde seg innenfor grensene og kjøre et skript , så bånd skaper en ramme rundt helheten av hinderløype . Hvis roboten er programmert til å reise langs en stripe av tape , så bånd bør vinden gjennom hinderløype , som om å skape en guidet bane .
To

Lag sammen hindringer , som for eksempel bøker som står på sitt sider, invertert glassflasker eller brusbokser , til å representere farer. Disse hindringene tjene til å opprette flere hindringer for programmering og mekanisk flyt av roboten . Roboter bør være i stand til å navigere rundt slike hindringer uten å komme borti dem eller slå dem over. Vær sikker på å sette hindringer fra hverandre med en avstand større enn bredden av roboten. Ellers vil roboten ikke være i stand til å komme gjennom .
3

Lag ramper eller broer for roboten å navigere . Rampe teste hardware av roboten , i motsetning til programmeringen av dens bevegelse skriptet . En robot bør også ha nok kraft til riktig vinne en rampe eller skråning . Ikke lage en rampe skarpere enn 45 grader . En av de billigste måtene å konstruere en rampe er å åpne en bok og legge halvparten av den over en forhøyet struktur slik at halvparten av bokomslaget er flat og forhøyet , og den andre halvparten av bokomslaget slants ned til bakken . Noen modeller av stapp blokker kan også tjene som ramper , eller du kan klippe ut en rampe av tre.
4

Etablere et klart definert startposisjon og sluttposisjon , slik at du kan lage passende manus for roboten . En enkelt robot ikke har evner til å svare på alle hinderløype . Snarere må roboter være skreddersydd for å passe til en bestemt hinderløype . Ved å etablere en start-og sluttpunkt , vil du være i stand til script roboten tilsvarende. Start-og sluttpunkt nytte menneskelige observatører mer enn robotene , som start-og sluttpunktene vil bli programmert inn i roboten allerede . Viser på hinderløype hvor roboten skal starte og slutte beviser til observatører at roboten har oppnådd sitt mål . To " X " mønstre laget av elektrisk tape er gode måter å representere start og mållinjene .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)