Toy Soldiers Spilleregler

Tiny plast leketøy soldater har blitt masse produsert siden slutten av 18-tallet , ifølge The Toy Soldier selskapet . I dag kan du fortsatt kan ha fullskala krig i huset eller hagen uten å måtte shell ut mye penger for fancy leker og kjøretøy. Alt du trenger er nok av hæren menn og noen terninger . Du og dine venner kan føre intrikate kriger som kan rival noen video eller brettspill i kreativitet . Endre reglene for å passe ditt spill og lage din egen for å lage et spill mer utfordrende . Etablering reglene

Før du starter spillet , bestemme hvilke soldater og kjøretøyer som tilhører hvilken person og merke dem med et stykke farget tape hvis du ikke kan skille dem fra hverandre . Bestem deg som en gruppe på reglene for spillet og på seiers forhold. Du kan endre de grunnleggende regler for å imøtekomme ulike typer kjøretøy eller soldater og for å justere for ulike gressbaner . En seier kan være så enkelt som å ødelegge alle fiendtlige hærer eller så komplisert et oppdrag for å redde et gissel eller desarmerer en bombe . Bestem eventuelle variasjoner på de grunnleggende reglene før du begynner og skrive dem ned slik at du kan referere til dem under lek .
Tar Turn

Ved starten av din tur , flytte noen soldater og kjøretøy du vil bruke, og deretter erklære din angrepsfasen. Corey Butler i artikkelen " Fighting Plastic " antyder slik at soldatene som reiser på foten å bevege seg innenfor en fot radius på hver tur og kjøretøy, for eksempel en tank , for å flytte to føtter . Bruk en linjal for å bestemme avstanden hver brikke kan flytte . Hvis en tank snur, slutter dette sin bevegelse for den svingen , og det er ikke mulig å fortsette å bevege til den neste omdreining. Spillere kan ønske å bruke spesielle regler for ulendt terreng eller soldater beveger seg oppover . Corey Butler antyder kutte omfanget av bevegelse i to for disse forholdene .

Etter erklære angrepet fasen , kan spillerne velge opptil 12 soldater å angripe på en gang og fienden under ild kan forsvare med opp til 12 soldater . Spillerne bør bestemme radius en soldat kan angripe . For eksempel , kanskje han kan bare angripe andre soldater som er innen seks inches av ham . Hvis angriperen eller forsvareren har færre enn 12 soldater i området blir angrepet , kan han bare bruke så mange han har . Angriperen og forsvarer hver rulle et par terninger til å representere soldatene som slåss . Hvis seks eller færre soldater er i bruk , rulle bare én terning . Sammenligne resultatet av terningen som rullet høyest for hver spiller og personen med flest vinner . I tilfelle av stemmelikhet , se på de neste to høyeste terning eller rulle igjen . Taperen subtraherer hans roll fra vinnerens roll og forskjellen indikerer hvor mange soldater han tapt.

Angriperen kan bestemme seg for å angripe igjen , angrep på et annet sted eller angrep med færre soldater . Han kan også bestemme seg for å avslutte sin tur uten å angripe . Når du angriper med stridsvogner og andre kjøretøyer , tildele et visst antall helsepoeng til hvert kjøretøy . Du kan bestemme seg for å tildele en ekstra dør for å angripe kjøretøyer . For eksempel kan en tank angripe en gruppe soldater rulle en mer dø enn den forsvarende spiller . Hvis forsvareren har 12 forsvarer soldater og dermed ruller to terninger , kan tanken rulle tre . Du kan også bestemme at kjøretøy kan bare angripe andre kjøretøy . Dette hindrer en tank fra å tørke ut en hel hær .
Avslutte spill

Etter hver tur , er de falne soldater og ødelagte biler fjernes fra spillet og den angripende spiller enten angrep igjen eller erklærer sin angrepsfasenover. Spill går til neste person, og fortsetter inntil en person oppfyller seier forhold . For spesielle hendelser i spillet , kan spillerne kaste terningene for å finne ut hva som skjer .

For eksempel , hvis målet med spillet er å redde et gissel , reglene kunne opplyse at spilleren må nå gissel første og deretter rulle for å se om de redde personen . Hvis spilleren ruller oddetall på begge terningene , de redde gisler . Hvis de ruller partall de ikke redde gisler og deres soldat må flytte tilbake to føtter . Hvis de kaster en selv og en merkelig , dør soldaten og spilleren må prøve igjen neste sving med en ny soldat .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)