Rules of Farkle Dice Game

Farkle er et terningspill av flaks og dristig (eller dumdristighet , hvis du push lykken for langt) . Farkle opprinnelse er ukjent , men det er hundre år gamle , gått fra person til person gjennom generasjoner . Spillet beslutningstakere har pakket Farkle til ulike tider. Den nyeste versjonen , fra Legendary Games, bruker navnet Farkel og endrede regler som eksisterte i flere --- kanskje utallige --- variasjoner på flere språk. Folk har lært dette spillet som Zilch , push lykken , 10.000 og andre navn . Grunnleggende Play Prosedyre

Farkle er best for grupper , men to kan spille . I store grupper , kan folk kompis opp for å gjøre lagene.

Hver spiller kaster seks terninger (i noen varianter , fem ) , prøver å score på rad ruller før han mister sin nerve eller visdom råder og han trekker seg med poeng akkumulert. Etter hvert kast , fjerner spiller minst en terning verdt poeng , deretter ruller de resterende terningene.

Hvis alle seks terningene har scoret , en spiller kan enten gå av med poengene eller plukke opp alle terningene og holde rullende .

En rull med ingen poeng avslutter tur med ingenting scoret. Dette kalles en Farkle .

Play roterer mot venstre til et lag eller en spiller når 10.000 poeng . På dette tidspunktet begynner en siste runde der motstanderne gjør en siste innsats for å tjene poeng, hvert håper å ha flest poeng på slutten for å vinne.

En populær Farkle variant tillater en spiller å legge den forrige spilleren scorer til hennes poengsum under visse forutsetninger . Hvis det var non -scoring terninger igjen på forrige tur, kan neste spiller plukke opp dem opp og rull dem . Hvis hun lykkes i å score på disse terningene , legger hun poengsummen for den forrige spilleren til sin egen og holder rullende, hvis hun vil. Hvis hun mislykkes, er hennes tur over.

Med så mange varianter av Farkle rundt, bør alle spillerne enige om reglene på forhånd.
Basic Scoring

den vanlige scorings reglene sier at hver en rullet score 100 poeng , hver 5 score 50 , tre 1s score 1000 , og alle andre treere -of -a -kind scoring 100 ganger så mange rullet (for eksempel tre 6s scorer 600 poeng ) . I tillegg er en rett for alle seks terningene tjener 1000 poeng . Dice teller bare når rullet på en gang . Når du plukker opp og rulle noen av dem igjen , kan du ikke kombinere dem med det du allerede har rullet .
Common Scorings Variasjoner

vanlig praksis krever et minimum første poengsum . En spiller kan ikke starte innspillingen poeng til hun eller hennes lagkamerat kan først legge ut en poengsum på 500 eller mer .

Tre par kastet i ett kast er ofte scoret som 500 poeng .

Scorings firere -av -a -kind er også en vanlig variant , vanligvis tjener dobbelt hva en tre -of -kind ville .-- 600 i stedet for 300 for å rulle fire 3-ere , for eksempel. Fem - of-a -kind score dobbelt hva en fire -of -a -kind ville score og seks- of-a -kind score dobbelt hva en fem -of -a -kind ville.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)