Moro Nonverbal Games

Nonverbal spill og aktiviteter er ikke bare moro, men også lære en rekke ulike ferdigheter , som for eksempel muligheten til å observere andre og selvbevissthet . Barn som ikke har nonverbale kommunikasjonsferdigheter kan oppleve forlegenhet , misforståelser og til og med en og annen sosial isolasjon . Hjelp elevene øve verbale ferdigheter med morsomme spill og aktiviteter . Catching Kyllinger

Samle klassen og be elevene sitte i en gruppe , vendt mot fronten av rommet . Ta tre studenter utenfor hørevidde av klassen og instruere elevene til pantomime fange kyllinger foran klassen . Send den første studenten i front av gruppa til pantomime fange kyllinger . Vent noen sekunder og sende i andre student , og deretter den tredje . Etter noen minutter av pantomiming , har de tre studentene sette seg ned og spørre gruppen av elevene hva de trodde de tre elevene ble miming . Svarene er vanligvis overraskende og ganske humoristisk .
Suits

Ta en bunke med kort , shuffle og gi ett kort til hver elev . Instruere elevene å unngå å vise kortene sine til andre elev i klassen . Uten å snakke , må studentene samle inn i fire grupper i henhold til de draktene de holder : hjerter, spar, kløver og ruter . Studenter kan bare bruke nonverbal ledetråder for å kommunisere . Den første gruppen til å sette sammen etter sine kort vinner spillet .
Følg Leader

Be alle elevene til å sitte i en sirkel , vendt mot hverandre . Utpeke en student som leder av gruppen . Lederen deretter fører klassen i en aktivitet , for eksempel vifte med armene , uten å snakke eller lage noe støy . Klassen må kopiere lederen og se på lederen for å vite hva som vil skje neste . Utvid aktivitet for eldre barn ved å ha lederen signaliserer en klassekamerat med et kyss eller nikk , som lar klassekamerat vet han er den nye lederen . Fortsett aktiviteten til hver elev har en sving på å være leder av klassen .
Charades

Charades er en klassisk nonverbal spill som er morsomt og spennende for alle aldre . Lag en liste over ord for studentene å kommunisere . Separer klassen i to forskjellige grupper . Gi en person fra den første gruppen et ord som personen må handle ut , slik som lesing. Uten å vise laget hans ord , må studenten gi verbale ledetråder for å hjelpe laget sitt gjette ordet . Hvert lag har en estimert tid for å gjette ordene . Det laget med flest gjetninger i en bestemt mengde runder vinner spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)