Pokemon Regler Trading Cards

Barn raskt klinke til leker og spill som ser ut til å være bestått moter , men noen ganger disse trendene bevise holdbar. Pokemon franchise er et godt eksempel på dette ; grunnlagt i 1996 , har datamaskinen spillserien utvidet til animasjoner, leker , bøker , videospill og tegneserier. En av de mest vellykkede knoppskudd er Pokemon samlekortspill , som har mange regler og variasjoner noen ganger uforståelig for foreldre og barn å mestre. Åpning hånd

Spillerne starter med en stokket 60 - kortstokken . Trukket dine første syv kort utgjør hånden . Enhver grunnleggende Pokemon i hånden kan bli din aktive Pokemon , spilte mot motstanderen & amp; # 039; s Pokemon i første sving , med ansiktet ned . Enhver resten basic Pokemon er benched for bruk hvis de aktive Pokemon retreats eller er slått ut . Hvis det ikke er Pokemon , må du avsløre din hånd og deretter erstatte og stokke kortstokken din til du får minst en grunnleggende Pokemon.
Losing

Seks kort fra toppen av hvert dekk bør også utarbeides og legges med billedsiden ned . Dette er premiekortog en vil bli lagt til en spiller og amp; # 039; s hånd hvis han slår ut sin motstander & amp; # 039; s Pokemon. En myntkast bestemmer spiller rekkefølge. Spillerne mister en gang alle sine aktive og benk Pokemon har blitt slått ut , de har mistet alle sine premier , eller de har ingen flere kort å trekke på .
Basic Pokemon

skademarkører legges til Pokemon-kort som får skader . Basic Pokémon som tar skade er lik eller større enn hiten summen blir slått ut . Du har lov til maksimalt fire Pokemon med samme navn . Svakheter og motstand til visse elementer er priset inn når de vurderer skade. Det er en retrett kostnad for vikende grunnleggende Pokemon til benken .
Energikortene

De åtte energier er Grass, ild, vann, Lyn, Psychic , Fighting , Darkness og Metal. Et hvitt symbol med en sekskantet stjerne ( fargeløs energi) indikerer at alle kort kan benyttes . Energier er festet ved å sette kortet under Pokemon og bare ett energi -kort kan festes per tur , med mindre et spesielt kort regelen benekter dette. Energier kan være knyttet til benk Pokemon i stedet for den aktive Pokemon
angripe

En Pokemon & amp; . # 039; s siste handling før en sving ender er et angrep , hvis mulig. De fleste Pokemon krever spesifikke energi kort til å angripe, det beløpet som vises på venstre side av angrepet & amp; # 039; s navn. Noen angrep involverer knips eller multiplikasjon av vedlagte energier for å beregne skadene , mens andre forårsaker statuseffekter . Etter at spillerne har hver hadde en sving, er ett kort trekkes fra dekk og hele prosessen med å legge til elementer , benk Pokemon og angreps oppstår igjen .
Evolved Pokemon

Ved å spille en iscenesatt Pokemon -kort , kan den grunnleggende Pokemon slå inn & quot; tøffere & quot ; utviklinger . Den utviklet seg Pokemon ( scenen en og trinn to ) , har større treffpoeng og /eller mer omfattende angrep, men kan også kreve mer energi kort eller ulike elementer for å angripe enn sine tidligere former . Evolved Pokemon kan ikke bruke pre -evolusjon angrep med mindre at angrepet vises på utviklet seg Pokemon & amp; # 039; s kort. Pokemon utvikle seg fra grunnleggende til å iscenesette en, og deretter til trinn to . Evolved Pokemon-kort er plassert over grunnleggende Pokemon-kort , eller stadium to over scenen en Pokemon-kort . Skade er gått inn på den utviklet seg Pokemon og svakheter kan øke. Evolving Pokemon bruker ikke opp en sving og Pokemon beholder energi kort tidligere knyttet til det, slik at det å angripe umiddelbart .
Flere kort

Tre andre typer kort er trener kort, støttekort og stadionkort. Flere trener kortene kan spilles av i en enkelt tur . Dersom trener kortet har en umiddelbar effekt , må den kastes etterpå. Du kan bare spille en støtte kort en sving og at kort opphold i spillet før det igjen er over. Stadion kort opphold i spill til en annen stadion kort er spilt . Disse kortene endre game-play .
Det anses urettferdig å spille disse kortene på en første sving.
Spesielle betingelser arkiv

Noen Pokemon angrep skaper spesielle forhold :
-Confused : Kortet er plassert opp ned , og en mynt er kastet ; hoder betyr at Pokemon angrep som vanlig mens haler betyr forvirret Pokemon mottar tre skademarkører
-Asleep : . Kortet er plassert på siden slik at Pokemon vender mot venstre , og Pokemon er inaktiv. En mynt kastes ved slutten av hver omdreining ; hoder vil vekke Pokemon
-Paralyzed : . Kortet er plassert på siden, slik at Pokemon vender mot høyre. Pokemon er inaktiv for en omdreining
-Poisoned : . Pokemon mottar en gift teller. En skade telleren er deretter lagt
-Burned : . Pokemon mottar et brannsår teller. En mynt er kastet på slutten av svingen : haler resulterer i skade to tellere tilsatt . Pokemon mister sine spesielle forhold når utviklet seg eller trakk seg tilbake.

Noen Pokemon har også rote - krefter som baby evolusjon. Andre har rote - organer , som er i kontinuerlig bruk .
Variasjoner

Mange ekstra kort og regler er tilgjengelige for Pokemon samlekortspill som endrer de grunnleggende reglene for spille . For eksempel , de Neo Genesis pakker introdusere The Baby Rule , som ifølge LegendaryPokemon.net , betyr at hvis din aktive Pokemon er en baby Pokemon , må motstanderen knipse en mynt når angripe . Dersom mynten viser haler , deretter tar babyen Pokemon ingen skade.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)