Rebusløp Regler

skattejakt kommer i et stort utvalg av typer med forskjellige regler . Noen skattejakt er et løp for å finne den endelige anelse og løse det. For andre er hver ledetråd verdt poeng og noen ganger tilbyr valg av å fullføre en av to oppgaver. Lagene må velge basert på ferdighetene til laget og poengverdien for oppgaven. Uavhengig av hvilken versjon av en skattejakt du utfører , må reglene spesifiseres klart før jakten begynner. Tidsfrister

Sett en tidsfrist for skattejakt. Det bør være et klart utgangspunkt tid og en tid til å rapportere til mål plassering , selv om deltakerne ikke har fullført skattejakt da. Trekke et bestemt antall poeng for hvert femte minutt den enkelte eller teamet er sent ankommer til mållinjen . Dette vil forhindre lagene fra å prøve å fullføre jakten etter fristen .
Assign Point Verdi

Angi punktverdier for hver ledetråd som er funnet under skattejakt. Dette vil tillate deg å avgjøre en vinner i tilfelle ingen av lagene fullføre jakten innen fristen . For hver ledetråd , har samme antall ledetråder. Gjør punktene verdt mer for førstelaget for å finne ledetråd . Som et eksempel, hvis det er fem lag, har fem av hver ledetråd nummerert 04:59 . Det første laget som ledetråd får fem poeng anelse ; påpeker nedgang for hver etterfølgende lag som kommer og det siste laget til å plukke opp som ledetråd blir bare ett poeng.
Book

Angi de tillatte former for transport . Hvis jakten er ment å være en vandrende ett og et team bruker et kjøretøy i stedet , for eksempel en sykkel eller bil , tildele et poeng straff eller diskvalifisere teamet helt.
Teamwork

reglene må melde fra dersom hele laget må holde sammen eller teamet kan splitte opp for å finne ulike ledetråder for å hjelpe dem på skattejakt. Hvis et lag deler opp når dette ikke er tillatt , straffe dem med et punkt straff eller diskvalifikasjon fra konkurransen .
Skjuling av Clues

Lag kan plukke opp bare ett eksemplar av anelse på hvert sted. Teamet kan ikke skjule eller berøre noen av kopier beregnet for lag som kommer etter at de plukke sine egne anelse opp . Å gjøre dette er juks og resulterer i diskvalifikasjon .
Fysisk kontakt

Alle lag som prøver å fysisk hindre jakten på de andre lagene er diskvalifisert . Dette inkluderer bruk av en lagkamerat til å blokkere andre lag fra sine mål , eller berøre et medlem på en motstanderlaget i et forsøk på å forsinke hennes team .
Hjelp utenfra

reglene for skattejakt bør angi om hjelp utenfra er tillatt under skattejakt. Hvis dette ikke er tillatt , bør elementer som mobiltelefoner ikke brukes under skattejakt fordi de kan brukes til å kontakte andre ikke spille for å få hjelp . Hvis reglene tillater dette, så elementer som mobiltelefoner og til og med bærbare datamaskiner kan tillates .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)