Hvordan lage din egen Bibel Clue Detective spill

ha Mange spilt brettspillet " Clue ". Endre elementene i spillet ved hjelp av bibelske figurer og steder er en fin måte å introdusere disse elementene til en liten gruppe , og samtidig praktisere logiske tenkning ferdigheter og ha det gøy . Du kan selv gjøre mer enn én versjon av spillet for å eksponere gruppen til flere karakterer og locales.Things du trenger
30 - tommer x 30 - tommers stykke papp
Ruler
Blyant
tradisjonell Clue spillbrettet
21 blanke kort
tre sett med seks identiske klistremerker, eller en stempelpute og tre frimerker
6 forskjellige fargede spillebrikker
Kopimaskin
Konvolutt
Tiny kopier av våpen redskaper ( valgfritt )
Die
Kopi av reglene for spillet av Clue
Vis flere Instruksjoner
Lag en spillebrettet
en

linje av en 30 -tommers med 30 - tommers stykke papp med blyant og linjal i et rutenett med firkanter store nok til å imøtekomme dine spillebrikker . Rutene vil være ideelt være mellom 1/2 " og 3/4" kvadrat. Styret vil være enklere å konstruere hvis du refererer til en av de tradisjonelle spillebrett .
To

Box i ni steder rundt på brettet i stedet for den klassiske spillets "rom . " For eksempel kan du opprette ni byer i Det hellige land , som for eksempel Jerusalem , Nasaret , Kapernaum , Betsaida , Cana , Betlehem , Nain , Bethany og Emmaus .
Tre En hemmelig passasje er et morsomt tillegg til spillet !

Mark minst én inngang /utgang torget for hvert sted , og gi et par rom flere enn én . Ikke glem å ta med minst én " hemmelig passasje " mellom to eller flere av de stedene , fortrinnsvis på motsatte hjørner av gameboard . Se den opprinnelige styret for ideer , også.
4

Mark seks torg rundt kanten av brettet som utgangspunkt for dine spille stykker som representerer de seks mistenkte .
Make Clue kort
5 Spillere må utlede den skjulte mistenkte , våpen , og plassering kort fra ledetrådene de mottar.

Gjør seks mistenke kort med en identisk stempel eller klistremerke på baksiden av hver og fargen på ett av spillebrikker på forsiden av hvert kort . Bruk karakter navn fra en bestemt bibelhistorien eller tidsperiode , eller bare gjøre opp fiktive navn som passer tegn på at Bibelen ikke spesifikt navn. For byene foreslått i § 1 , Trinn 2 , kan det være lurt å bruke tegn som Peter , en av de tolv apostlene ; Mrs. Bride fra bryllupet i Kana ; Mr. Traveler, den barmhjertige samaritan ; Josef, snekkeren ; Ms Waters , kvinnen ved brønnen ; og Mr. Simon , en slottsvaktene .
6 Vurdere den bibelske tidsperioden når du velger dine våpen .

Lag 6 våpenkort. Igjen, bruk en identisk klistremerke eller stempel på den ene siden og et bilde av et våpen på den andre . Hvis du kan finne ørsmå kopi stykker som passer bildene dine , vil spillet virke enda mer autentisk .
7

Legg de stedene du har på spillebrettet til seks plassering anelse kort. Bruk din endelige settet med klistremerker eller frimerker på baksiden av disse kortene .
Gjør Detective Notebook Sider
åtte spillere trenger et sted å holde styr på sine spor .

List hver mulige rom , mistenkte , og våpen langs den ene siden av et stykke papir .
9

Sett et rutenett på siden av listen , hvor spillerne kan holde oversikt over hvilke elementer de har eliminert fra sin liste . Flere kolonner vil tillate flere spill som skal spilles med samme side . Spillere kan bare krysse av sine elimineringer eller sette en innledende i spot representerer den personen fra hvem de mottok anelse .
10

Gjør nok eksemplarer for hver spiller .
play the Game
11

Bruk de tradisjonelle spillereglene med dine nylig gjort elementer . Konvolutten vil holde identiteten til morderen , rom og våpen , mens terningen og miniatyr brukes i spillingen . Arkiv 12 p Hvis du vil ha enda mer variasjon , kan du legge til eller endre noen av de tradisjonelle reglene .
13

Sett opp spillet og nyt !

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)