Moro imperialisme Games for History Class

Imperialismen er en kompleks og ofte høytidelig eller enraging emne , men å lære om det er avgjørende for en elevs forståelse av verdenshistorien og utviklingen av sine kulturer . Ved å innføre imperialistiske konsepter gjennom klasserommet spillet , kan lærerne aktivt engasjere elevene i å danne en kritisk forståelse av imperialistiske agendaer , effekter og konsekvenser i historien gjennom en morsom og interaktiv aktivitet . Brettspill

Brettspill er utmerket for undervisning og læring av grunnleggende begreper og effekter av imperialistiske oppdrag for dominans . "Risiko ", " Axis og allierte" og " Age of Imperialism War " er populære brettspill som senter på strategiske beslutninger av utforskning og erobring , oppmuntre elevene til å tenke utover enkle invasjons taktikk og vurdere forestillinger om hvordan og hvorfor imperialistiske oppdragene kan være til nytte eller ulempe for en gitt imperium eller kultur .
Dataspill

" Civilization ", " imperialisme " og hver spillets påfølgende titler er nyttig for å lære om imperialistisk dominans og herske over kulturer og territorium . Disse strategi - basert , simulering PC-spill sette spillere i kontroll av et imperium , som må oppnå en balanse mellom vitenskapelig , militaristisk , kulturelle og jordbruksproduksjonen for å være vellykket. Spill som dette kan hjelpe elevene bygge en konseptuell forståelse av imperialistiske agendaer , påvirkninger og konsekvenser av overbevisende spillere å gjøre valg om dominans , invasjon og kolonialisme , og å anerkjenne assosiasjoner mellom disse beslutningene og deres effekt på retningen av gameplay . Disse spillene er enkle å integrere i historien klasserommet så lenge en datamaskin i klasserommet er tilgjengelig , eller de kan være grunnlaget for en presentasjon eller rapport .
Role Playing Games arkiv

rollespill krever få eller ingen rekvisitter og er enkle å gjennomføre i løpet av en normal klasse periode . Dele klasserommet ut "territorier" og etablere en kontekst der studentene kan utøve beslutningsprosesser i form av diplomati og erobring , eller tildele historiske personer eller kulturer til elevene og be dem om å gjenspille en modernisert versjon av den dynamiske mellom dominerende og underordnede folkeslag . Inkludere variabler som ressurser , økonomiske forhold og geografiske steder for å fremme elevenes forståelse av imperialismens innflytelse på verdenshistorien .
WebQuests

WebQuests er en populær måte at lærerne integrere teknologi og læring i klasserommet . Hvis du har grunnleggende Web - bygningen opplevelse , kan du designe din egen WebQuest , eller du kan implementere en ferdig WebQuest inn i en klasse leksjon om imperialisme . Hensikten med en WebQuest er å aktivt engasjere elevene i funn eller forespørsel - basert læring , sende dem på en slags online gatefeier jakten for å spore opp , ta kontakt med og tilegne biter av kunnskap fra ulike elektroniske medier som for eksempel kart, artikler , videoer og bilder . En WebQuest om imperialisme , for eksempel , kan kreve studenter å avdekke koloni tekster fra en bestemt del av verdenskartet som er eller var under imperialistisk regel å fastslå effekten av erobring, dominans og assimilering av en kolonisert sivilisasjon .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)