Slik spiller D & D RPG

Dungeons and Dragons ( D & D ) er et rollespill ( RPG. ) Det er en mulighet til å spille en fantasi karakter og late som du er noen andre. Vanligvis spillet involverer mennesker sitter rundt et bord med bøker, papir , blyanter , terninger og figurer . En stor del av spenningen forekommer i hver enkelt persons hode . I motsetning til historisk re - enactment , krever det ingen kostymer , og i motsetning til et brettspill , er Dungeons and Dragons vanligvis pågående og involverer flere møter . En person blir Dungeon Master ( eller DM ) og alle andre er en spiller Character ( eller PC . ) PC-ene spiller en enkelt karakter , mens DM spiller alle andre i verden , inkludert de monstre og Non - spilleren tegn (eller NPCer . ) er hva du trenger
Spillere Håndbok
Monster Manual
Dungeon Master guide
Andre Håndbøker og veiledninger , etter behov
Special Dice
Papir
Graph Paper
Blyanter /penner
Figurer
Grid Kart på
Vis flere Instruksjoner
en

Bestem hvilken utgave av spillet du ønsker å spille . På den tiden dette ble skrevet, forlagene er på fjerde utgave . Du kan spille eldre utgaver som 3,0 og 3,5 . Utgiverne har også en " Dungeons and Dragons Starter Kit ", som kan det være lurt å begynne .
To

Les reglene . Alle bør lese så mye av " Players Handbook " som mulig . DM bør lese så mye av "Monster Manual" og "Dungeon Master Guide " som mulig . Ingen trenger å huske alle reglene , for bøkene er der for senere bruk .
3

Opprett en kampanje innstilling , eller en verden , for å spille i. Dette gjøres ved DM før du spiller. Han kan kjøpe en kampanje innstilling som " Forgotten Realms " eller " Eberron . " Mange DM oss finne dette enklere enn å lage sine egne verdener .
4

Design et eventyr . Igjen er dette gjort ved at DM som forberedelse for spillet. Ved hjelp av kart ( via millimeterpapir ) og bemerker DM skaper et fangehull , en by eventyr , eller noe annet som slår sin fantasi .
5

Samle alle sammen slik at PC-ene kan lage sine (vanligvis første nivå ) tegn. Spillere rulle evner på terningene (for eksempel styrke, intelligens , og så videre , ) velge en rase ( menneske , dverg , alv , etc , ) og plukke en klasse ( som fighter , geistlig , eller wizard . ) PC-ene og deretter bruke " Players Handbook " for å fylle ut sine karakter ark .
6

Bruk fantasien til å plassere tegnene i fantasy -kampanjen . PCer skape navn og personlige historier for sine karakterer . De også gi dem personligheter og andre lagt dimensjoner for å forbedre rollespill .
7

Spill spillet . DM starter med å fortelle PCene hvor deres karakterer er plassert . For eksempel : "Du står foran en tjue meter høy stein dør med forseggjorte tegninger. " Tegnene deretter fortelle DM hva de gjør . En veiviser vil kanskje si : "Jeg ser på markeringene . Kan jeg forstår dem ? " Stykket fortsetter . Når PC-ene møter monstre , bruker de figurer for å flytte rundt på nettet kartet og terning for å bestemme resultatet av kamp .
8

Fortsett eventyret . Dette tar vanligvis flere møter . Med tiden tegnene samle skatten og bli mer erfaren , og dermed få nivåer og bli kraftigere . Når du er ferdig med den første eventyr , kan DM opprette en mer utfordrende , og da har du det som kalles en kampanje .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)