4. klasse Clustering Antall Games

Cluster estimering hjelper slå komplekse matematiske problemer til enkle seg . Når undervisningen fjerdeklassinger om cluster estimering , kan du organisere et par spill for elevene å spille . Clustering tallspill vil lære dem hvordan de skal løse komplekse problemer på en morsom måte . Tale elevene og holde dem interessert i spill ved tildeling små premier , for eksempel blyanter eller notatblokker, til spillet vinnere . Regneark

Print lange tillegg problemer , som for eksempel " 17 +16 +21 +18 " eller " 32 28 33 27 ", på et papirark . Gjør ett eksemplar til hver elev og ha henne plassere papiret med forsiden ned på pulten hennes . Når du sier , " Go ", elevene må snu papiret og prøve å løse problemene så fort som mulig ved hjelp av cluster estimering . De må avrunde tallene med den nærmeste ti . For eksempel , ville de ovennevnte problemene være " 20 20 20 20 " eller " 30 +30 +30 +30 . " Det første barnet til å fullføre regneark med alle de riktige svarene vinner spillet . Alternativt gjør det samme med multiplikasjon i stedet for tillegg .
Gjette

Ring ut fire tall til elevene og fortelle dem til å gjette hva klyngen nummeret er . Klyngen nummeret er den beste felles nummer som ender i null at tallene i problemet klynge rundt . For eksempel , hvis du ringer ut , " 694 701 715 69 , " det riktige svaret ville være 700 . Den første studenten til å heve sin hånd og fortelle deg det riktige tallet vinner spillet . En annen idé er å gi hver elev fem problemene . Hvis en student svarer hver problemet riktig , belønne ham med en premie .
Lag

Del elevene inn i to lag for et team utfordring . Ring ut et matematisk problem til hvert lag . De har ett minutt til å gi deg riktig svar . Hvis de svarer riktig, belønne dem med ett poeng . Laget med flest poeng vinner spillet . Gjøre spillet mer av en utfordring ved bare å gi studenten 30 sekunder å komme opp med det riktige svaret , eller gjør de matematiske problemer vanskeligere .
Hunts

Lag en matte åtseldyr hunt i klasserommet for å hjelpe elevene med cluster estimering . Skriv ned flere tall på små papirlapper og gjemme dem rundt i rommet . Ring ut et problem som " 99 110 95 101 " til en student . At studenten har ett minutt til å finne svaret på problemet , som er 400 ( 100 100 100 100 ) . Hvis hun finner det , så gir henne med en liten premie . For ekstra moro , tillate elevene å gjøre opp sine egne matematiske problemer og skjule svaret . Studentene vil lese problemet til en annen student som må finne svaret .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)