Spill for Desimalgrader Concepts

Spille spill i klasserommet kan hjelpe elevene lære ferdigheter og forsterke leksjoner i en underholdende måte . Når lære elevene om desimaler konsepter , vil desimaler spill forbedre elevenes forståelse av fraksjoner og approksimasjon ferdigheter . Hold studenter involvert i spillene og prøver sitt beste ved å tildele premier som dekorative penner og blyanter til spillet vinnere . Flashcards

Bruk desimaler flashcards til å spille spill i klasserommet . Be elevene om å sitte i en sirkel , og velg en spiller for å stå bak en annen spiller . Vis begge spillerne en desimal problem spørje og personen som roper svaret først vinner runden . At spilleren kan bevege seg bak neste spiller i sirkelen og den spilleren som tapte må sette seg ned i stolen . Den spilleren som gjør det hele veien rundt sirkelen vinner spillet eller spilleren som gir svar på de fleste problemer riktig vinner spillet . Et eksempel på en desimal problem er " Hvis 54 av 100 studenter er gutter , hva er desimal for den delen av skolen som består av gutter . " Det riktige svaret er 0,54 .
Penger

penger kan lære elevene hvordan de skal legge til og trekke desimaler . Gi hver elev en katalog . Fortell elevene de har $ 75 å tilbringe i katalog tre elementer . De må prøve å komme så nær som de kan for å tilbringe $ 75 uten å gå over . Ha dem kuttet ut de tre produktene og tape dem på et ark . Fortell hver elev skrive ned prisene på produktene og legg dem sammen . Studenten som kommer nærmest til $ 75 uten å gå over vinner spillet . Alternativt , la elevene arbeide i grupper i stedet for individuelt .
Arkiv Lag

Del elevene inn i to lag . Har en student fra hvert lag står på tavla og gi hver elev et stykke kritt . Ring ut en desimal problem . De må skrive problemet på tavla og løse problemet . Den første spilleren til å løse desimal problemet vinner riktig et punkt for hennes team . Det første laget som scorer 10 poeng vinner spillet . En annen idé er å holde opp en desimal spørje til hvert lag , ett om gangen . Hvis laget svarer riktig på 30 sekunder , tjener de et poeng . Det første laget som scorer 10 poeng vinner spillet .
Bingo

Spill en desimal bingo ved å skrive ned desimaler svar i bingo firkanter . Ring ut desimaler problemer og har elevene merke av de riktige svarene på bingo kortet . For eksempel , hvis du sier " Hva desimal er det samme som brøken 1/4 ", vil elevene merke av 0,25 på bingo kortene . Den første spilleren til bingo og roper " jeg elsker desimaler " vinner en premie . For et enklere spill , rett og slett ringe ut desimaltall og har elevene markere sine kort.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)