Slik spiller Clue

Bruk dine strålende deduktive evner å finne ut hvilke mistenkelig karakter drepte Mr. Kropp og hvordan og hvor drapet var committed.Things du trenger Tarotkort Tabeller
Stoler arkiv drikker
snacks
Blyanter
Clue Brettspill på
Vis flere Instruksjoner
en

Rund opp 05:57 spillere .
to

Sett alle seks farget tokens på start rutene er merket med den aktuelle mistenkte navn. For eksempel , tilhører den hvite stykke på fru White torget.
3

Plasser våpen tilfeldig , en i hvert rom .
4

Separer 21 kort inn i tre hauger " rom-kort , våpenkort og mistenkte kort.
5

shuffle hver haug med kort og sette toppen en av hver type inn i konvolutt merket " Solution Cards " uten å se på dem . Plasser konvolutten på X i midten av brettet .
6

Gi hver spiller en pute av detektiv notater og en blyant .
7

Sett de resterende kortene sammen og stokke dem .
8

Deal ett kort av gangen ned til hver spiller . Spillere bør holde kortene sine skjult .
9

Har hver spiller velger en token . Spillet begynner med Miss Scarlet og fortsetter til venstre . Noen symboler kan forbli ubrukt dersom det er færre enn seks spillere .
10

Rull terningen og flytt token at antall plasser på de gule rutene . Deler kan gå fremover , bakover eller til siden , men ikke diagonalt .
11

Enter eller forlater et rom ved å bevege seg gjennom døråpningen eller ved hjelp av en hemmelig passasje funnet i hjørnet rom . Din tur slutter når token din går inn i et rom , uansett hva terningen var .
12

Gjør et forslag etter inn i et rom. Flytt våpen og mistenker inn i rommet token ditt er i og oppgi din mistanke . For eksempel , hvis du er i biblioteket , kan du flytte Mr. Green og tauet inn i rommet med deg og si: "Jeg foreslår at forbrytelsen ble begått i biblioteket ved Mr. Green med tauet . "

13

Bevis forslaget sant eller usant . Når et forslag er gjort , må spilleren til suggester venstre sjekker kortene sine . Hvis han eller hun holder en hvilken som helst av de tre kort (i dette tilfellet biblioteket , Mr. Green eller tau) , kan han eller hun viser en bare til suggester . Hvis den første spilleren til venstre ikke holder noen av kortene , den neste spilleren til venstre sjekker kortene sine , og så videre . Forslaget er bevist falsk gang et kort holdt av en annen spiller er vist .
14

Gjør en anklage når ingen spiller kan motbevise forslaget . Når du har funnet ut hvilke tre kortene er i konvolutten , annonsere at du gjør en anklage og identifisere hvilke kort du tror de er. Nøye se på kortene i konvolutten gjør at ingen andre spillere kan se dem .
15

Vinn spillet hvis anklagen er riktig . Legg kortene på bordet med forsiden opp . Hvis du tar feil , men returnere kortene til konvolutten og kan du ikke flytte lenger . Du kan imidlertid avkrefte forslag med kortene i hånden .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)