Hvordan lage en Science spill Board

Et brettspill , spesielt de som involverer vitenskap , kan være både morsomt og lærerikt. Og det er en fin måte å snu en kjedelig lekse til noe som elevene kan virkelig grasp.Things du trenger
Heavy papp
Bygg papir
Markører eller fargestifter
Lim
Science spørsmål
Mynter
Dice
Vis flere instruksjoner
Lag din spillbrettet .
en

Ta din del av solid papp og dekke det med bygging papir . Du kan velge hvilken som helst farge , men husk at du også trenger å designe den.
To

Med markører , fargestifter og andre farger av bygging papir , lage en bane som spillerne vil reise . Det kan være rundt på brettet , som i Monopol , eller over det , rundt i sirkler , eller en hvilken som helst måte du wish.Determine hvilke aspekter av vitenskapene du vil bruke. Et spill som arbeider med den periodiske tabellen , for eksempel, kan ha selve bordet som banen . En science brettspill håndtere anatomi kan ha en bane gjennom kroppen .
3

Del banen i firkanter , enten ved hjelp av en markør eller ulike firkanter av bygging papir .

4

Dekorer resten av spillbrettet med et tema i tankene . En bane som går gjennom det menneskelige legeme skal ha et organ som omgir den. Et spill som omhandler natur og vitenskap bør være utformet på en miljø motiv.
5

Lag vitenskap spørsmålskortut av bygging papir . Spørsmålene bør forholde seg til temaet . For eksempel, bør de være omtrent den menneskelige kropp , natur, celler , den periodiske tabell over elementene , etc. Skriv et spørsmål på hvert kort. Hvis hver person får et spørsmål uavhengig av hvilken farge de lander på , sette ett spørsmål på hvert kort . Hvis spørsmålene vil bli basert på fargene på som en spiller lander , kan du sette flere spørsmål på et kort - ett for hver farge
Design ditt spill
seks .

Bestem på reglene . Spilleren vil rolle terninger og gå videre et visst antall plasser . Hvis en spiller svarer riktig på et spørsmål, får de til å gå igjen . Hvis svaret er feil , går den neste spilleren . En person som svarte feil på sin siste tur må få ett spørsmål rett før de kan rulle og gå videre .
7

Bestem om du vil ha noen mellomrom for å være "miste -a - turn" eller " freebie "mellomrom , og merk dem deretter.
8

i et klasserom , skrive reglene på brettet for å gjøre dem enkle å se . Du kan innlemme dette i din vitenskapelig design også.
9

Bestem hvilke symboler og terningene vil bli brukt . For et spill om menneskekroppen , vil små mennesker arbeider , for eksempel Army eller Lego menn. For et spill om naturen , kanskje du ønsker å bruke noe fra naturen . For et dyr spillet , prøv å bruke små dyr .
10

Pakk alt sammen slik at det ikke vil gå tapt .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)