Hvordan lage en overtroisk Brettspill

De fleste brettspill har et element av flaks - dette er hva gir variasjon og gjør dem gøy å spille igjen og igjen . Spillere må bero på flaks når de ruller en terning eller trekke et kort . Men mange spillere ville nyte å gå hinsides den dagligdagse flaks og spille et spill med langt mer mysterium for det . Du kan designe et brettspill som legger overtroisk betydning for objekter og situasjoner . Instruksjoner
en

Plukk en overtroisk tema for spillet . Se på eksisterende spill du liker eller esoteriske bøker du har lest for å finne inspirasjon til et tema . Nesten alle fag kan gjøres om til en overtroisk spillet ; være kreativ og basere temaet på dine personlige interesser . For eksempel kan du bruke den overtroiske temaet " Counting Crows . " Så du kan basere velstand for terningkast på overtro forbundet med Counting Crows : " Ens dårlig , to flaks , tre helse , fire rikdom , fem er sykdom , seks er død . "
To

Uavgjort mystiske symboler på tavlen. Disse symbolene kan eller ikke kan påvirke hvordan du spiller spillet , men de vil legge til den overtroiske stemningen i spillet . Styrets design bør samsvare med temaet for brettspill .
3

Tilordne mening til fargene på spillebrikker . De fleste spill gir spillerne muligheten til å velge en brikke i begynnelsen av spillet . Disse stykker er generelt forskjellige farger , men det er ingen forskjell i deres funksjon. For eksempel , i brettspillet " Titan ", spillere kan velge sorte legioner eller røde legioner eller en annen farge . Selv om de sorte legions synes å være mer eminent , de er faktisk den samme som de røde stykker. Tildele en spesiell betydning for hvert spill stykke farge vil rettferdiggjøre dette vanlig brettspill overtro . For eksempel kan du lage de røde horder mer lidenskapelig og kraftfulle, og de ​​oransje legioner mer kreativ , basere fotball på overtroiske farge korrespondanser .
4

Lag et mål til spillet . En overtroisk målet kan være å finne opplysning , oppdage en skjult mening eller å bare nå den mystiske mållinjen før noen andre .
5

Skriv ut spillereglene . Gjøre reglene både konsis og komplett . Skriv ned hvordan spillerne avansere i styret og hvordan de samhandler med andre spillere . Utforme regler for å være litt fleksible for å legge til irrasjonalitet og overtro av brettspillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)