Elektroniske Battleship Game Instruksjoner

" Electronic Battleship " bruker en programmerbar datamaskin som lagrer spillernes skips steder og bruker lydeffekter for å indikere skudd og treff i spillet , og legger litt mer stil til spillet . Du og din motstander programmet spillet datamaskin med plasseringene til dine fem skip - transportøren, slagskip, ubåt , destroyer og PT båt - og deretter elektronisk inn dine bilder mens du spiller . Det finnes to metoder for å programmere datamaskinen - instant programmering og manuell programmering . Instant Programmering

Du trenger koden bok følger med spillet for umiddelbar programmering. Vend gjennom de 100 mulige oppsett i boken , velger en og sette opp dine skip på nett i disse stillingene . Slå den hvite "On /Off "-bryteren til "On " lytte for sonar lyd og snu "Load /Go" -bryteren til "Load ". Skyv den gule knappen for å " CM ", trykker du den og trykker på den røde " Fire" -knappen. Skriv inn bokstaver /tall koden for oppsettet du har valgt ved å skyve den blå knappen til riktig bokstav og trykke den og deretter trykke på den gule knappen i riktig nummer plassering . Trykk på den røde " Fire" -knappen og lytt etter et pip etterfulgt av en " hyle " lyd for å indikere at koden har blitt programmert .
Manuell Programmering

manuelt programmere skips steder , må du angi koordinatene for hver del av hvert skip ; Dette er 17 posisjoner i det hele tatt. Drei " On /Off "-bryteren til " On", "Load /Go" -bryteren til "Go" og den gule knappen til « CM ». Plasser fem skip i noen steder du vil ha på nettet . Skriv inn nett steder at hvert skip opptar ved å skyve og trykke på den blå knappen i riktig bokstav spot og den gule knappen for riktig nummer . Trykk på den røde " Fire" -knappen når du har angitt hvert koordinat . Du går inn fem steder for transportøren , fire for slagskipet , tre hver for ubåten og ødeleggeren , og to for PT båt . Når du har lagt inn alle 17 koordinerer riktig, en " hyle " lyd vil bekrefte det .
Kamp Spill

Skyv "Load /Go" -bryteren til "Go" og bestemme hvilken spiller som går først . På din tur , skrive inn en bokstav /tall koordinere med de blå og gule knapper akkurat som du gjorde under programmering og trykk på " Fire" -knappen . Du hører lyden av en rakett ble avfyrt . Hvis din motstanders båt er på det punktet , vil du høre en eksplosjon lyd , og at plassen vil blinke på motstanderens bunnrist . Motstanderen forteller deg hvilken båt du treffer og plasserer en rød pinne på båten i dette området ; du vil plassere en rød pinne på det punktet på toppristen . Hvis du ikke hørte en eksplosjon , skutt savnet ; plasserer en hvit pinne på at plasseringen på toppen rutenettet . Spillere alternative svinger med ett skudd hver . Når en spiller skip er senket fra å ta hits i alle sine flekker , som spiller erklærer det . Den første spilleren til å synke alle fem av motstanderens skip vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)