Instruksjoner for Scrabble Crossword Cubes

Scrabble kryssord Cubes Game er en av mer enn et dusin versjoner av tradisjonelle ordet brettspillet . Hensikten med spillet er å skape ord fra tre kuber som følger med bokstaver etset på dem. Hver bokstav har sin egen punkt verdi; objektet er å score de høyeste punktene , ved hjelp av de tre kuber å danne ord som connect.Things du trenger
Timer
Vis flere Instruksjoner
Sett opp
en

Kontroller at du har 14 spill kuber , en risting kopp og et tidsur som kan stilles inn på tre minutter . Ha papir og blyant hendig for å holde stillingen .
To

Bestem antall spillere . Spillet kan spilles alene , sammen med andre eller på lag . En spiller holder poengsum .
3

Etablere en standard ordbok . Bare ord som inngår i denne ordboken er kvalifisert for spill i spillet .
4

forplikte seg til å spille enten spill En eller spill Two. I spill One, er hver sving tidsbestemt, og spillerne gjør så mange ord uansett lengde som de kan før tiden går ut . I spill Two , spillerne har mer enn én prøve å fullføre minst ett ord av syv forskjellige lengder . Spillet vil man ferdig raskere .
5

Spill til en score grense , eller en sving eller rund grense . Hvis poengsummen er brukt , det originale spillet antyder 200 poeng for spill One og 300 for spill Two . Hver gang bokstavene er sølt på bordet er ansett som en tur . I spill Two , er spillere berettiget til mellom to og fire omdreininger ( en runde ) for å få en bedre poengsum . Du kan begrense antall omdreininger hver spiller tar i enten spill En eller spill Two. Du kan begrense antall runder hver spiller tar i Game Two .
6

Rist alle kuber i Risting Cup og rulle på bordet . Legg opp verdien av ansikt -up bokstaver ( punkt verdier er med bokstavene ) . Hver spiller gjør det samme ; den ene med høyest brev verdien går først . Hvis du spiller på lag , en spiller fra det laget rister å bestemme spillerekkefølgen .
Spill En
7

Plasser alle kuber i Risting Cup og de ​​første spilleren rister og ruller kuber på bordet . Protokollføreren starter timeren .
8

Lag så mange ord som mulig i en tvers eller opp - og - ned-mønster . Begynn med Player One. Ord som kan være av hvilken som helst lengde . Alle ord må koble til. Egennavn , sammentrekninger som krever apostrofer , utenlandske ord eller ord som krever bindestrek er ikke tillatt . Blanke fliser kan legges ut som en bokstav , men en gang utpekt , må være den samme for kurset av svingen .
9

Tally Player One score når tiden går ut ved å legge til bokstaven score for hvert ordet Player One opprettet . Hvis en kube vises i to ord , vil det bli regnet to ganger - en gang for ord en, og en gang for ord to. Legg summen av pålydende på kubene ikke brukes . Trekk fra den første totale og registrere resultatet på papir som spiller Ens score for sin første tur .
10

Pass kubene til spiller Two . Fortsette å spille som i trinn 3 , passerer kubene til neste spiller når svingen er fullført. Spillet fortsetter på denne måten enten til den forhåndsbestemte stillingen er nådd , eller til hver spiller har hatt forhåndsbestemt antall turns.The Vinneren er den enkelte eller laget med høyest poengsum .
Spill To

11

Plasser alle kuber i Risting Cup og de ​​første spilleren rister og ruller kubene på bordet for å begynne sin tur.
12

Lag opptil sju ord i en over, og opp-og- ned-mønster , ved hjelp av billed opp bokstavene i kuber . Lag bare ett ord i hvert ord lengde , fra to brev til åtte . Alle ord må koble til. Egennavn , sammentrekninger som krever apostrofer , utenlandske ord eller ord som krever bindestrek er ikke tillatt . Blanke fliser kan bli utpekt som en bokstav , men en gang utpekt , må være den samme for kurset av svingen . Mens en rekke ord lengder kan opprettes , vil bare én av hver ordlengde telles .
13

Count Player One score når han kan gjøre noen flere ord . Inkluder bare en to - brev ord , en tre - brev , en fire - brev , en fem - brev , en seks - brev , en syv - brev og en åtte - brev ord i løpet av en runde . Når en spiller har skapt et ord av en av disse lengdene , kan han ikke telle et ord av samme lengde i løpet av runden. Hvis han gjør det, er det høyere skåre de to ordene nedsatte og verdien av ordet trukket fra spillerens score.
14

Legg brevet score for hvert ord . Hvis en kube vises i to ord , vil det bli regnet to ganger - en gang for ord en, og en gang for ord to. Legg summen av pålydende på kubene ikke brukes . Trekk fra at totalt fra den første totalt. Registrer resultatet på papir . Protokollføreren deretter krysser av antall ord av to, tre, fire , fem, seks og syv bokstaver Player One opprettet og registrerer dette ved siden av Player One navn.
15

Pass kubene til spiller Two ; spiller ens andre sving oppstår når alle spillerne har hatt sin første tur . En runde kan fortsette i opptil fire shakes ( omdreininger) . Alle spillere må ta to omdreininger . En spiller kan passere over hans tredje og fjerde svinger hvis han føler han ikke kan bedre sin score .
16

Shake , roll , stave , og bestå kuber til alle spillerne lage et ord av hver lengde . Runden avsluttes også for en spiller hvis de passerer deres tur , eller nå maksimalt fire svinger
17

Score en spiller på hvert ordlengde de skaper . ; ideelt sett hver spiller skal ha syv ord å legge av den tiden en runde er ferdig .
18

Score en Grand Slam , eller 50 ekstra poeng , for enhver spiller som fullfører alle syv ord lengder innen to omdreininger . Legg 50 poeng til hans ord score. Resultat en liten Grand Slam , eller 25 ekstra poeng , for enhver spiller som fullfører alle syv ord lengden innenfor tre omdreininger .
19

Avslutt spillet etter et avtalt antall runder eller en viss poengsum er nådd .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)