Informasjon om Carrom

Carrom er et brettspill som bringer sammen en kombinasjon av air hockey , klinkekuler og basseng . Spilleflaten til en carrom bord er ekstremt glatt , og spissen er ca tre ganger tyngre enn objektet stykker , noe som gjør carrom en touch spill som krever en stor mengde finesse . Spillerne må balansere bord management teknikker ved å senke skudd , sette opp fremtidige skudd og blokkere motstandernes skudd , og skaper en ekstremt kompleks rekke mulige skuespill . Board

Carrom spilles på en ekstremt glatt og flat treplate . To konsentriske sirkler er tegnet i midten av de carrom bord. På hvert hjørne av plassen ombord er det en liten rund lomme at prosjekter innad i styret , snarere enn utad som et biljardbord . To linjer går parallelt med hver kant av brettet , med den linjen som er nærmere kanten blir litt tykkere enn den andre . En foul line pil , med opprinnelse i nærheten av større midtsirkelen , peker til hver lomme på bordet .
Deler

Carrom spilles med små , ​​runde trestykker kalt carrommen . I begynnelsen av en carrom spillet , er det ni mørke eller svarte carrommen , ni lyse eller hvite carrommen , og en rød disk kalt dronningen . Spillerne bruker en jevn runde disk , noe som er nesten tre ganger tyngre enn de vanlige carrommen , kalt angriperne å treffe carrommen og vask dem i lommene .
Setup

i begynnelsen av en carrom spillet , er dronningen plasseres i midten av brettet . Direkte rørende dronningen , er tre lys og tre mørke carrommen plassert rundt den røde disken i vekslende farger . De resterende seks lyse og mørke seks stykker , plasseres i en andre sirkel direkte å berøre den første . Den andre sirkelen bruker også vekslende farger . De to sirklene blir deretter stilt opp slik at dronningen , en lys stykke fra den indre sirkel og en lys stykke fra den ytre sirkelen ligge på en linje som peker mot midten av kanten av brettet over fra siden av spilleren som går først .
slående

Når en spiller vipper henne striker mot de andre carrommen i forsøket på å synke et skudd , det kalles en streik . Når du plasserer spissen på bordet for å streike, må spilleren plassere spissen slik at den berører både grunnlinjene . Spissen må bli rammet på en slik måte at den krysser frontlinjen; det må ikke gå bakover eller horisontalt . En spiss kan kun berøre et stykke som er bak grunnlinjen etter at spissen har krysset baseline gang , og spillerens hånd eller arm må ikke krysse de diagonale foul linjer når du fotograferer .
Objective

Ingen av spillerne kan vinne en runde carrom inntil en av spillerne har dekket dronningen . Dronningen er dekket når en spiller slår ned noen av sine egne brikker turn etter at han lommer dronningen . Hvis en spiller gjør dronningen , men synker ikke en carrommen på neste sving , er dronningen tilbake til midten av tabellen . En spiller vinner en carrom spillet ved å senke alle bitene av hennes spesielle farge , men spillere kan bare vinne etter dronningen har blitt dekket . Hvis en spiller dekker dronningen og synker alle hans carromen stykker først, så han får bonuspoeng på slutten av runden.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)