Hvordan å holde Resultat i tabell Shuffleboard

Shuffleboard er en etterkommer av " shovelboard , " et spill fra gamle England , og den innendørs versjonen spilles på en lang trebord . En annen variant , kalt " sjoelbak , " spilles i Nederland . I alle versjoner av spillet , spillerne skubbe flate runde biter - kalt "vekter" - å sende dem gli langs merket bord eller bord , scoring poeng avhengig av hvor brikkene ender opp . I innendørs shuffleboard , kan spilleflaten være alt 12-22 meter lang. Det bør være svært polert slik at vektene til å skyve easily.Things du trenger
Long , etter polert trebord arkiv 4 vekter (metall plater) per spiller Kritt
Målebånd

Vis flere instruksjoner
Kamp Spill
en

Tegn en krittstrek over bordet , seks meter fra den andre enden . Dette er " feil linje . " Tegn en linje 12 inches fra enden av bordet . Dette er den " toer " eller " to-punkts linje. " Tegn en linje 6 inches fra enden av bordet . Dette er den " trey " eller "tre -punkts linje . "
To

Kast en mynt for å bestemme rekkefølgen på spill for den første runden eller "end . " Balansere en spille vekt på nær kanten av bordet for å ta en tur . En del av spille vekt bør henge bordet kanten slik at den stikker ut i rommet .
3

Strike den utstikkende kanten av spille vekt med håndflaten til å sende den sklir opp tabell. Alle spillerne bytter gjør dette før de har spilt alle fire av sine vekter . Spillerne har lov til å slå sine motstandere brikker med en glidende vekt og kan slå dem ut av spill eller av bordet helt .
4

Fjern eventuelle vekt som ikke helt krysse foul linjen . Denne vekten er fortsatt ute av spill før neste runde eller "slutten" av spillet . Tilsvarende er noen vekt som overstyrer den enden av bordet og faller til gulvet ut av spill og kan ikke score.
5

Begynn en ny runde eller "end" når alle vektene har blitt spilt . Vinneren av den forrige " end" starter neste runde .
Scoring
6

Bestem på vinneren av hver " end" når spillerne har spilt alle sine vekter . Vinneren er den spilleren som vekten er nærmest enden av brettet . Vinneren er den eneste spilleren til å score i denne spesielle " enden " av spillet . Noen av vinnerens vekter som ligger utenfor de av hans nærmeste rival også kan tjene poeng . Noen av vinnerens vekter som har blitt ut - distansert av en rival er ikke kvalifisert til å score. Dette betyr at en vinner kan ha mellom ett og fire vekter som kan bli tildelt poeng .
7

Award fire poeng hvis en kvalifisert vekt er en " kleshenger " eller " avsender ", som betyr at det overheng helt til kanten av bordet . Hvor det er ikke umiddelbart klart om en vekt er overhengende , trykk forsiktig den flate ansiktet av en annen vekt i forkant av vekten i spørsmålet . Hvis det motsatte kanten av vekt i spørsmålet løfter opp , da det regnes som overhengende .
8

Award tre poeng til en kvalifisert vekt som har fullt krysset tre -punkts linje , men er ikke overhengende tabell. Hvis noen del av denne vekten er på, eller rørende , den tre -punkts linje , det scorer bare to poeng.
9

Award to poeng til en kvalifisert vekt som har fullt krysset to - poengslinjen men har ikke fullt ut krysset tre -punktslinje . Hvis noen del av denne vekten er på, eller rørende , to -punkts linje , det scorer bare ett poeng .
10

Award ett punkt til et kvalifisert vekt som har fullt krysset foul linjen , men har ikke fullt krysset to -punkts linje .
11

Hold styr på hver spillers score . I en to -player spill , den første til å nå 11 poeng er den totale vinneren . Hvis du spiller dobler ( lag på to ) , er det første laget til å nå 21 poeng i sammenlagtvinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)