Instruksjoner å spille Clue

Den fiktive Mr. Boddy møter en altfor tidlige bortgang i det klassiske brettspillet " Clue ", og alle gjestene i sitt herskapshus er mistenkte . Hver " Clue " Spillerens mål er å være den første til å bestemme hvem som gjorde det , i hvilke rom og med hvilke våpen ved elimineringsprosess . En spiller kan gjøre en anklage til enhver tid og se på svaret gjemt i en hemmelig konvolutt . Hvis anklagen er feil , er han ute av spillet . Instruksjoner
en

Plasser hver av de seks våpen i et annet rom i herskapshuset . Plasser hvert tegn bonde på plass på spillebrettet som passer sitt navn . Gi hver spiller til karakteren som bonden er nærmest der hun sitter .
To

Separer " Clue " kortene i bunker etter rom , mistenkte og våpen . Shuffle hver enkelt haug , og plasser ett kort av hver type , uten å se på dem , i " Confidential " konvolutt .
3

Shuffle de gjenværende kortene sammen og håndtere dem ut til spillerne . Noen spillere kan få flere kort enn andre . Gi hver spiller en penn eller blyant og et ark fra den bærbare pad .
4

Brett den bærbare arket i to for å hindre de andre spillerne fra å se det . Se på kortene dine og legg en "X" ved siden av boksen for hvert kort på arket .
5

Start lek med den personen som har Miss Scarlet bonde og fortsetter med klokken rundt bordet .

6

Trill terningen på din tur og flytte bonde den indikerte antall ruter på brettet , horisontalt eller vertikalt . Ikke skriv den samme plassen mer enn én gang på en enkelt tur , og ikke lande på eller flytte gjennom en rute som brukes av en annen bonde .
7

avslutte din tur hvis bonde lander på en plass som ligger utsiden et rom. Skriv inn en plass gjennom en døråpning eller hemmelig passasje . Telle et rom som en plass på spillebrettet og slutter å bevege når du har skrevet det , uavhengig av terningen .
8

Lag en gjetning , eller forslag , da inne i et rom om detaljer for drapet . Velg ett våpen og ett mistenkt og ta dem med til din nåværende rom .
9

Spør spilleren til venstre hvis hun har noen kort å motbevise ditt forslag . Hvis hun sier ja , må hun vise deg ett kort fra hennes hånd . Fortsett med klokken rundt bordet hvis den første spilleren ikke kan motbevise ditt forslag før en person kan vise deg et kort.
10

Mark kortet som ble vist deg på arket og avslutte din tur . Fortsett med klokken rundt bordet . Vis kort fra hånden til de andre spillerne under sine forslag når det er din tur i klokken sekvens .
11

Gjør en anklage når du tror du har funnet ut den mistenkte , våpen og rom for forbrytelsen . Annonsere dine valg til de andre spillerne og se på kortene i " Konfidensielt " konvolutt uten å vise noen andre .
12

Plasser kortene tilbake i konvolutten hvis noen del av anklagen er feil. Du kan ikke vinne på dette punktet , men du trenger ikke å vise kortene til de andre spillerne når de blir spurt om å gjøre det . Fortsett helt til noen gjør en korrekt anklage.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)