Clue FX Instruksjoner

Brettspillet " Clue FX " bruker en elektronisk base og en rekke sensorer for å finne ut hvor brikkene på brettet er . Den er designet for å gi spilleren en ny og annerledes spill opplevelse hver gang . I motsetning til tidligere versjoner av " Clue , " det er ingen dør eller mellomrom for å flytte . The Butler forteller spillerne når og hvor du skal flytte . Spillet er for to til fire spillere , og anbefales for de alders 8 og opp . Instruksjoner
Sett opp
en

Plasser elektronisk base ved leder av styret , på mansion basen torget. Fest oppreist papp basen til toppen av den elektroniske basen .
To

Separer kortene inn mistenkte, steder og våpen . Shuffle hvert dekk enkeltvis . Trekk omtrent halvparten av kortene på toppen og legg dem på bunnen . Gjenta for alle tre dekk .
3

Ta det øverste kortet ut av hvert dekk , og sett den usett inn i "Case File" konvolutt .
4

shuffle alle tre dekk sammen . Skjær dekk igjen og skyv det første kortet til en av de mistenkte konvolutter . Gjenta med de resterende mistenke konvolutter . Sett disse rundt på brettet .
5

Shuffle og håndtere alle de gjenværende kort til hver spiller .
6

Velg et token til å representere hver spiller fra de fire tilgjengelige tegn . Plasser tegnene på Låven , det første rommet på brettet . Pass hver spiller en " Clue " ark .
7

Slå på det elektroniske kortet og logge tegn inn i spillet når du blir bedt av butler .
Kamp Spill
Side 8

Flytt , søke og undersøke , eller lage en anklage når Butler kunngjør det er din tur . Bruk arket for å holde tritt med ledetråder og krysse av mistenkte .
9

Flytt brikken din til et rom , og trykk ned for å endre rom på din tur . Dette vil informere butler hvilke rom du er i. Han vil fortelle deg hvem som er i rommet , og deretter gå videre til neste spiller .
10

Flytt brikken din til søkeknappen for å søke på rommet . The Butler vil fortelle deg hvilke mistenkte er i rommet . Undersøke kortene i den mistenkte av konvolutten . Play vil flytte til den neste spilleren når du er ferdig .
11

Flytt til " Suggest" -knappen for å komme med et forslag . Si noe sånt som : "Jeg tror det var Mr. Green, i Lysthuset med hagesakser . " Hvis spilleren til høyre har en av de tre kortene , må hun vise det til deg . Hvis ikke , gå til neste spiller å passere kortene . Gjenta denne prosessen til du tror du vet hvilke tre kortene er i saksmappen konvolutten .
12

Flytt karakteren din til " beskylder "-knappen og trykke ned når du er klar til å lage en sak , og inspektør Brown er i samme rom . Si for eksempel : "Jeg anklager Mr. Green, i Lysthuset med hagesakser . " En riktig gjetning slutter spillet . En feil gjetning fjerner deg fra spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)