Turneringsregler for Checkers

Checkers turneringer kommer i to generelle former : de som er free-to -all og de ​​som er sanksjonert av ACF (American Checker Federation ) . Mens grupper av venner og lokale organisasjoner har en tendens til å organisere det tidligere , er det sistnevnte som regel organisert av ACF medlemmer , og --- i de fleste stater --- ACF -medlemskap er en forutsetning for inngang i turneringen . I alle fall er det flere ACF - godkjente turneringsreglenefor dam som du kan følge for å sikre riktig spill og etikette . Styre og Piece Forskrift

Ifølge ACF , krever turneringen spillet at du bruker et sjakkbrett som har vekslende grønt og buff ( en lys gul- beige farge ) , to - tommers firkanter . Du bør plassere brettet slik at grønne rutene er i nederste høyre hjørne . De brikkene selv bør være rund , hvit og rød farge , og har en diameter mellom en og en kvart og en og en halv inches . Alle brikkene skal okkupere grønne rutene .
Flytting og Jumping

Spilleren bruker de røde brikkene blir det første trekket ( du kan bestemme farge oppdrag gjennom et myntkast ) . Deretter vil spillerne alternere flytte sine brikker diagonalt fremover , en plass om gangen . Hvis en motspillers brikke er diagonalt mellom en av dine brikker og en åpen plass , kan du hoppe det stykke og fjerne den fra brettet . I tillegg kan du koble sammen flere hopp , forutsatt at det er åpne plasser bak motstanderens brikker , og du forblir flytte diagonalt fremover .
Begrensninger

Ifølge usacheckers.com , under kontrolløren turneringer , må hver spiller gjennomføre minimum 30 trekk hver time . Når du har fullført de nødvendige 30 trekk, kan du legge til en time til din spillestil klokke . Hvis du ikke klarer å fullføre 30 trekk i den avsatte tiden , vil du miste spillet og motstanderen vil automatisk bli erklært som vinner . Imidlertid vil andre tidsbegrensninger bidra til at det ikke skjer. Disse inkluderer en ett - minutters grensen når det bare er én måte du kan hoppe en motstander , og en fem - minutters grensen når det er to eller flere måter du kan hoppe en motstander .
Kroning

Når du klarer å flytte en brikke hele veien til crownhead , eller den andre enden av brettet , må motstanderen legge en brikke på topp for å betegne en krone . Når kronet , kan stykket bevege seg og hoppe motstanderens brikker både diagonalt forover og bakover .
Distraksjoner

Ifølge usacheckers.com , alle forstyrrende lyder , tegn og bevegelser er ulovlig og --- hvis vedvarende --- kan resultere i miste . Dersom tilskuere er de som lager de distraksjoner , bør de bli bedt om å forlate lokalet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)