Checkers Spill Strategy

Checkers er et gammelt spill av strategi . Selv om spillet kan læres i løpet av minutter , kan det ta lang tid å forstå den riktige måten å hoppe og dobbelt hopp din vei til seier . Forstå noen viktige strategier kan hjelpe slå deg fra en dam null inn i en dam helten . Senter Play

I begynnelsen av spillet , er det viktig å flytte brikkene mot midten av brettet . Sentrum av styret har dobbelt så mye trekk at side flekker har, og dette kan gi mer fleksibilitet i dine bevegelser .
P Det vil være mye vanskeligere for motstanderen å sette opp en vellykket strategi å flytte sammen kanten av brettet . Han vil ha halv mellomrom for å flytte , og vil styre mye mindre av styret .

Men hvis du er bak ved bøye av spillet , holde seg til kantene av brettet . Du kan ikke hoppet hvis du er på siden . Kjører brikkene opp på siden av brettet er en effektiv måte å få noen sene spill konger å snu balansen i spillet .
Checker Blocks

alltid holde på minst to eller tre brikker etter hverandre til enhver tid. Tre brikker på rad skaper en felle ; du flytte den fremre kontrolløren frem for fangst . De to brikker skape en blokk som gir deg muligheten til å fange opp den brikken som bare hoppet du første kontrolløren . Unngå doble og triple hopp ved å holde minst tre av hverandre hele tiden .

Men en av de mest effektive måter å blokkere motstanderens bevegelser er de fire- kontrolløren blokk . Denne blokk består av fire brikker rett ved siden av hverandre i et kvadratisk formasjon. Disse blokkene er umulig å nærme seg fra fronten uten å miste en brikke . De kan også bidra til å blokkere omvendt fanger fra konger som har sneket seg rundt på baksiden . Prøv å holde disse fire - kontrolløren blokker i spill så lenge du kan. Det kan være verdt å ofre en brikke eller to å bryte motstanderens blokk fra hverandre .
Kongsrekken

Prøv å unngå å flytte tilbake rad for så lenge du kan. Holde disse brikkene i ryggen og motstanderen din vil være ute av stand til å få en konge . Hvis du kan holde dem der lenge nok , kan du tjene noen konger av din egen . Den eneste måten han kan få deg til å flytte tilbake brikkene er å tvinge deg til å hoppe ett av hans stykker . Dette er likevel en fordel , da du vil fange en av hans i bytte mot å gi ham ett sted for konger . Imidlertid kan han også være å sette deg opp for en dobbel eller trippel hopp , så vær forsiktig .
Gjør Math

Checkers er et spill utmattelses . Sakte og omhyggelig spikke motstanderen ned til ingenting tar tid og omsorg . Ikke vær redd for å ofre en eller to brikker hvis du får en sjanse til å fange to eller tre. Se for ublokkerte eller frittflytende brikker . Disse brikkene har ingen andre brikker for å blokkere dem fra hopp som gjør dem en enestående kilde for doble og triple hopp . Flytt en av dine brikker til å bli hoppet med en brikke som gir deg fordelen av dobbelt hopp . Selv om du bare tapt én brikke , motstanderen tapte to , og du er videre opp brettet . Du kan være i posisjon til å få en konge . På slutten av spillet , å ha enda en brikke mer enn motstanderen din betyr vanligvis en seier .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)