regler og Instruksjoner for Kinasjakk spill

Kinasjakk er ikke et vanskelig spill å lære og er mye moro å spille . Målet er å bli den første spilleren til å flytte alle sine kuler over et spill bord til en målplassering , et trekantet punkt . Selv om reglene er ganske enkel og kan lett bli mestret , er det noen subtile tips og strategier for å lære å forbedre dine vinnersjanser . Instruksjoner
en

Forbered styret i henhold til antall spillere involvert . Styret er i form av en stjerne med seks poeng . Spillet kan spilles av to , tre, fire eller seks spillere . Hver spiller har 10 klinkekuler av en farge som opptar alle plassene i deres hjem punktet på begynnelsen av spillet .
To

Sett opp rett over fra motstanderens hjemmepunktnår det er to spillere . Når tre spillere spille , satt opp slik at det er en tom punktet mellom spillerne . Med fire spillere , setter hver spiller opp direkte over fra en annen spillers poeng . Grunnen fem spillere kan ikke spille er at styret ikke vil bli balansert ; én person ville være motsatt et tomt punkt .
3

Kast en mynt for å avgjøre hvilken spiller som starter spillet . Når spillet er i gang, vil spillerekkefølgen være med klokken . Den første spilleren starter ved å flytte en marmor til en tilstøtende åpen plass eller hopper en marmor til en åpen plass umiddelbart fortid som hoppet marmor .
4

hoppe over noen farge marmor , hoppe i alle retninger eller hoppe noen antall kuler etter hverandre i en enkelt tur . Hoppet kulene er ikke fjernet fra brettet som i brikker ; de bare forbli i posisjon på brettet .
5

Flytt dine klinkekuler i en gruppe . Dette vil bidra til å sette opp sammenhengende hopping muligheter og skifte kulene raskere mot målpunktet. Prøver alltid å hoppe din siste marmor frem til å unngå å forlate den bak . Med påfølgende hopp , noen ganger kan det være til din fordel å ikke ta alle tilgjengelige hopp. Dette er en god strategi å bruke til å blokkere motstanderen .
6

Fortsett å flytte kuler mot bestemmelsesstedet inntil alle 10 kulene er på plass . Når en kule er på plass i målepunktet , kan den ikke flyttes ut av det punktet. Det eneste trekk som er tillatt er inne i spissen . Den første personen til å flytte hele 10 av sine klinkekuler fra deres synspunkt over hele linja til det motsatte punktet er vinneren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)