Slik kjører du en Mass Combat stil Dungeons and Dragons kampanje

Pennen - og - papir fantasy rollespill Dungeons and Dragons kan spilles i en nesten uendelig antall måter . Den masse bekjempe stil spillet fokuserer på hyppige store kamper mellom mange stridende , noe som kan gjøre det enkelt for moro av spillet for å gå seg vill i detaljene hvis du ikke kjører økten properly.Things du trenger
Dungeons and Dragons utelukke bøker
Dice
Vis MoreInstructions
en

lage noe kart, symboler eller miniatyrer du skal bruke i løpet av spillet i god tid . Gjør noen ekstra kopier av kartene , karakter ark eller statistikk blokker du måtte trenge . Stemningen i spillet vil bli ødelagt hvis du må ringe en gang ut fordi du glemte å skrive noe som er avgjørende for å møte.
To

Fokuser på hva tegnene kan gjøre individuelt innenfor de samlede kamper blir utkjempet . Spillerne vil finne spillet urealistisk , kjedelig og unchallenging hvis de er i stand til å egenhendig snu en krig mot en hel hær av orker og troll .
3

bryte ned store stilt kamp til enkle runder , og har viktige hendelser oppstår i forhåndsbestemte runder . Mens partiet er opptatt bekjempelse av en bølge av Gnoll inntrengerne på østsiden av byen for de første fem runder med kamp, ​​har en enhet av bugbears bryte ned sør gate og begynne belysning hus på brann i begynnelsen av den sjette runden . Kanskje på den 10. runden en goblin Sappør graver opp i et hus kjeller , la andre fiender i , og den 20. runden en gruppe landsbyboere i et hjørne av den invaderende vert og vil måtte bli reddet før gruppen kan fortsette å kjempe andre fiender .
4

Husk å bruke omgivelsene på riktig måte, og oppfordrer spillerne til å gjøre det også . Mens enkle - minded nisser vil kaste bort tid på å prøve å jage ned katter eller hente stekepanner til bruk som improviserte våpen , kan en krigsherdet gruppe leiesoldater ta gisler , kaste fakler på fat sprengstoff eller dam opp en elv for å kutte av en byens vannforsyning .
5

Har bestemt seier og nederlag vilkårene fastsatt før kampen begynner , og hold deg til dem , selv om de ikke fungerer ut til spillernes fordel . Hvis tegnene er ute av stand til å hindre at kirken blir satt i brann , at landsbyboerne til å bli drept , og ikke reparere brudd i byens vegger bør slaget være tapt , og tegnene tvunget til å trekke seg tilbake .
6

Tillat partiet god tid til rollespill i mellom store konflikter , eller spillet kan bli bedervet . Det er bedre hvis tegnene kan bli kjent med innbyggerne de forsvarer , eller bli kjent med soldatene i hæren de har sluttet , slik at de har mer av en motivasjon til å kjempe .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)