Lag et system - . et sett med regler som dikterer hva figurene dine kan være , gjøre og ha som de spiller spillet . Bruk terning for å bestemme statistikk over sannsynligheten for hver handling suksess eller fiasko . Husk at det må være konflikter , oppløsninger og et klart målet for å gjøre spillet verdt å spille . Som du spiller - test spillet , vil dette bli klarere og bli omskrevet flere ganger til spille er smidig, rask og morsom .
To
Design en innstilling for figurene dine . Dette er den verden de lever i , som dikterer hvilke handlinger som er mulig eller ikke . I en fantasiverden , er det lite sannsynlig figurene dine vil bli skyting ray pistoler på hverandre . I en verden med fysikk som matcher den virkelige verden , kan mennesker ikke fly . Den historiefortelling av spillet kommer til liv med et rikt detaljert innstilling .
3
Sett opp et scenario for dine spillere . Jo enklere scenariet , vil raskere spillet spille . For eksempel vil erobre verden føre til en lang kamp, men reiser fra ett slott til en annen for å redde prinsessen kan være over raskt . Ved hjelp av terning for å beregne oddsen for suksess , møter hver karakter konflikter , løser dem , og går videre til neste trinn .