RPG quest Ideas

I både video og tabletop rollespill , suger en god historie spillere i , mens en dårlig historie spytter dem rett ut . Alle de beste gameplay i verden vil ikke telle for mye uten en effektiv historie å følge den. Hvis du ønsker å lage en søken som dine spillere vil snakke om i år , begynne med å lage en story som vil få dem hekta . Når Crafting et quest , ikke begynn med historien

" Noen eventyrere møtes ved en tilfeldighet på en taverna . De hører om en hule full av gull , bevoktet av en ildsprutende drage . De blir med styrker for å drepe dragen og få gull . "

Denne fantasieventyr er en klisjé . Spillerne har liten investering i plottet . De bare skje for å være de som dreper monsteret og tar sine ting . Dette er grunnen til at et oppdrag må starte med karakterene , ikke historien.
Figurene bli Først

Hver historie trenger en sentral konflikt , en konflikt som kommer fra karakterene selv .

Før du lage en tomt for et rollespill , lage spillernes tegn. I et dataspill , vil du ( spilldesigner ) har full kontroll . I en tabletop rollespill , du (spillets mester som driver spillet ) blir nødt til å imøtekomme vedtak av dine spillere .
Craft karakterdrevet Konflikter

Gjør tegnene har feil som fører til konflikter , og deretter lage en historie rundt disse konfliktene . Det må være en ekstern motstander ( en superskurk , en demon - herre ) , men det må også være en intern konflikt koblet til ekstern konflikt . Ved slutten av søken , må tegn vinne sine feil og sine fiender .

For eksempel , hvis en karakter er en naiv ung prins , har han forrådt av sin makt - sulten bror . Den hevngjerrige prinsen må gjenvinne sin trone og samtidig beholde sin menneskelighet . Hvis et tegn er en egoistisk magiker , gjøre ham tilfeldigvis slippe løs en forferdelig demon . Trollmannen må angre sine feil og lære å bry seg om andre.

I begge situasjonene , spillerne har en personlig eierandel i historien fordi det er deres historie .
Utvikle Deep Villains , ikke Grunne Ones

Hver historie trenger en god skurk , men de beste skurkene ser seg selv som helter . De er ikke bare ondt med ondt skyld . Hitler var en massemorder , men han trodde han var redde det tyske folk , rense planeten for herrefolket .

Ofte skurker representerer den mørke siden av helter . Batman og Joker er både utkledde galninger som bryter loven . Forskjellen er at Batman gjør det for å forsvare orden , mens Joker gjør det for å spre anarki .

Ta disse lærdommer fra historie og litteratur . Konfronter dine spillere med sine mørkeste selv .
Kontroller at Heroes and Villains Møt før den endelige Showdown

I " drepe dragen " scenario vi startet med , den tegn møte dragen bare når de dreper den. Gode ​​historier har heltene møte skurken før den siste kampen . Tidligere møter etablere en antagonistisk forhold , noe som resulterer i en bedre siste kampen .
Sørg situasjoner ikke har enkle løsninger

Pit dine spillere mot moralske dilemmaer . Spillerne prisbelønte «Dragon Age » -serien sammen om å møte moralsk grå situasjoner , som å ofre et uskyldig barn for å redde en by . Putting spillere i avgjørende roller ( og gjør dem ta konsekvensene ) øker sine investeringer i historien .
Ta Spillere Someplace Special

Når du har dine karakterer og konflikter , for å etablere en innstilling. De beste innstillingene ikke resirkulere den gamle " Fantasy Kingdom " scenario . Prøv å reversere standardinnstillingene( en verden der nisser forsvare sitt hjemland fra en invasjon av mennesker) eller blandings RPG sjangre ( en verden der magi drevne roboter rase å kolonisere stjernene ) .

Uansett hva du gjør , husk at fantastiske verdener er ingenting uten gode karakterer og konflikter . Når du holder denne regelen i bakhodet , vil du opprette oppdrag som spillerne aldri vil glemme .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)