Start med en base angrepet ombygging av 0 . Ulike verdier vil bli lagt til eller trukket fra det som du finne ut hvilke av dem gjelder .
To
Legg to til angrepet modifier hvis du har kamp fordel mot din fiende . Du har bekjempe fordel når du kan se målet , og det er i en fysisk sårbar posisjon , ute av stand til å se deg , uvitende om ditt nærvær , kjemper en av dine allierte på sin motsatt side eller lider av en psykologisk eller magisk effekt som overraskelse eller imponerende . En gang per møte, kan du få kamp fordel ved å utføre en vellykket Bluff sjekk mot motstanderen .
3
Trekk to fra angrepet modifier dersom forsvareren er i eller bak dekselet for eksempel en lav vegg, et lite tre eller en stor del av møbler . Trekk fra fem i stedet hvis dekselet er overlegen . Dette gjelder i situasjoner når du angriper noen som er bak et vindu , rist eller pil slit .
4
Trekk to fra angrepet modifier hvis motstanderen er skjult . Dette gjelder hvis din fiende er lett skjult av svakt lys , røyk eller nedbør , eller er tungt skjult av spesielt tykk røyk eller løvverk , men står ved siden av deg . Trekk fra fem i stedet hvis forsvareren er helt skjult av fullstendig mørke eller usynlighet , eller er tungt skjules i en avstand fra deg .
5
Trekk to hvis du er utsatt , liksom behersket eller avfyre et våpen på lang range . Legg to hvis du lader motstanderen .