Spill for Undervisnings Grenser

Personlige grenser gir trygghet og beskyttelse når du håndheve dem . Men noen mennesker ikke vet hvordan de skal sette grenser eller hvordan du kan gjenkjenne dem . Spille spill om grenser bidrar til å identifisere felles grenser og hvorfor de eksisterer . Spille deltakerne kan lære mer om sine egne grenser og hvordan å håndheve dem . De kan også identifisere logiske konsekvenser av grense brudd og hvordan å anerkjenne og respektere grensene for andre. " I See grenser "

" I See grenser " hjelper små barn å forstå begrepet grenser og hvordan de fremmer sikkerhet . Se deg rundt i omgivelsene og identifisere ting som er grenser . For eksempel , en dør eller en vegg danner grensen mellom rom eller grensen mellom inne og ute . Linjene på en vei definere hvor bilene tilhører og hvor flere biler kan trygt reise på samme vei . Be barna å forklare årsaken til gjerder, husvegger og andre vanlige grenser . Sammenlign disse grensene til personlige grenser , som ikke berører uten tillatelse , sosiale etikette regler og andre usynlige grenser .
" Nevn de Rules "

Sosiale og personlige regler skjema grenser som hjelper barna lære å fungere i samfunnet . Regler som ikke klemmer eller kysser noen som gjør deg ukomfortabel eller ikke holde på hemmeligheter fra foreldre beskytte barna fra overgrep og gruppepress . Har barna en liste over regler som beskytter dem , slik som å ikke gi ut personlig informasjon på Internett eller ikke å sette noe i munnen du ikke gi dem . Award poeng for hver regel oppført. Spør dem hva andre regler de tror kan gjøre dem tryggere . Diskuter årsaken til at de mener disse reglene er gode . Award poeng for eventuelle tillegg alle er enig til . Bruk poengene til å bruke på noe gøy . Spille dette spillet med barn i alderen 5 til 10 år.
" Stop and Go"

Gi hvert barn en hula hoop og få barnet stå i verksted eller i et stort rom med hula bøyle rundt ham . Bruk store navneskilt som identifiserer deg som fremmed , venn , familiemedlem eller lærer . Bevege seg mot barnet og ha ham bruke ordene "stopp" eller " gå" å fortelle deg når du har nådd sin personlige grense . Endre navneskilt i løpet av spillet for å gi ham muligheten til å fortelle noen til å flytte ut av sin grense plass . Etter kampen , snakke om eventuelle spørsmål du har om hans valg av grenser . Dette spillet fungerer godt med deltakere i alderen 5 og oppover.
" Logiske konsekvenser "

bryte en regel har konsekvenser, for eksempel får jordet for å snike ut om natten . Bruk din sett av huset , skole eller arbeid regler å liste konsekvensene av å bryte hver regel . Bruk et spill ark for å matche konsekvensene til regelen . Tillate deltakerne å skape mer logiske konsekvenser for ødelagte regler . Sammenligne konsekvenser i voldelige videospill til reelle konsekvenser . Diskuter hensiktsmessigheten av svarene , slik som å skyte noen du ikke liker eller banke dem opp . Påfør logiske konsekvenser til de situasjoner og reaksjoner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)