Animate ansiktet ditt når du spiller spill som er avhengige av uttrykk for å formidle en følelse. Et slikt spill er en nonverbal versjon av Simon Says der lederen gir instruksjoner som " Simon Says , være lykkelig . Simon sier , begynne å gråte . " Det er gøy å se hvor dramatiske folk får når stille uttrykke disse følelsene og er spesielt nyttig i å vise barn hvordan å lese andre. Spillet kan bli styrket når Simon instruks er mer detaljert som " bli sint fordi noen bare kastet mobiltelefoneni elva . "
To
Gesture og bruke kroppsspråk hvis du spiller charades , pantomime eller annen spill hvor en oppgave eller situasjon blir handlet ut i stillhet . De forteller mye om en persons følelser og behov, og er ofte den eneste måten folk som snakker forskjellige språk kan kommunisere med suksess . En person som er frustrert kan kaste hendene i luften mens en person som er lei kan folde armene over brystet . Mimikk og kroppsspråk legge interesse og gi stemme til de tause historien blir fortalt .
3
Se andre nøye når du spiller spill som inkluderer subtile endringer . I den verbale spillet Endre Leader , en gruppe av deltakerne etterligne handlingene til en utpekt leder. På et tidspunkt , diskret passerer lederen hennes plikter til en annen spiller . Signalet kan være et kyss eller liten nikk , men hvis den tiltenkte spiller gjenkjenner den som en kø for å ta over som leder , vil han umiddelbart gå inn i rollen . Kun spillere som betaler nær oppmerksomhet til personer og hendelser rundt dem vil i første omgang ta dette endring av vakt . Dette spillet oppfordrer observasjon og viser subtile former for nonverbal kommunikasjon .
4
Utfør en én - person skit , deretter invitere andre til å delta ved å kopiere dine handlinger . La dem bli med i en etter en , og ikke fortelle dem hva de handler ut . Jage Kyllinger er et spill av denne sjangeren , og bare når alle deltakerne kjører om de er bedt om å gjette hva de gjør . Tolkningene er vanligvis annerledes og underholdende , og de viser hvordan verbale handlinger kan uttrykkes i en rekke scenarier .
5
Tegn et bilde av et ord, uttrykk eller filmtittel , og har deltakerne gjette hva det er . Kjent kommersielt som Pictionary , kan dette spillet kjøpes i butikker eller du kan komme opp med dine egne ting for folk å tegne. Dette spillet ofte er avhengig av symboler for å kommunisere , for eksempel en klokke ansikt å representere ordet "tid" eller et grønt lys for å uttrykke ordet "go ".