Gjør en X på en papirlapp .
to
Brett alle biter av papir, slik at de er nøyaktig samme størrelse .
3
Sett alle bitene av papir i bollen eller lue .
4
Rist opp bollen eller lue for å blande opp papirene .
5
Hver spiller tar en papirlapp , men åpner ikke det .
6
alle spillerne sitte i en sirkel .
7
samtidig , alle spillerne åpne sine papirlapper uten å vise hverandre hvis det er tomt , eller hvis den har " X "-merket . Hvis papiret er tomt , spilleren er et potensielt offer . Dersom spilleren har trukket papiret med " X "-merket på det , han eller hun er morderen .
8
Alle spillerne ser på hverandre en om gangen .
9 p Hvis en spiller er morderen , han eller hun blunker til potensielle offer når de er ute etter å "drepe" dem .
10
Når et potensielt offer er blunket til av morderen , han eller hun må si , " jeg er død " og skyve tilbake fra sirkelen uten å angi hvem morderen er . arkiv 11 p Hvis en spiller mener at de vet hvem morderen er , de kunngjøre hvem de tror det er . Hvis de er feil , de er ute av spillet . Hvis de har rett, de vinner spillet .
12
Spillet slutter når morderen er gjettet riktig, eller når morderen og ett potensielt offer forbli . Hvis morderen og ett potensielt offer gjenstår , er morderen vinneren av spillet .