Hvordan spille Indian Chief

Så mange som 30 eller så få som fem barn kan leke Indian Chief . Dette spillet er morsomt og det hjelper også de unge spillerne til å utvikle en bevissthet om andre. Den kan også bidra til å bygge teamarbeid i en vesentlig noncompetitive sammenheng. Indian Chief kan spilles av en blandet aldersgruppe av barn fra rundt en alder av fire up.Things du trenger
barn
et stort nok område med gress eller gulvet slik at alle spillerne kan sitte i en sirkel på
Vis flere instruksjoner
1

Samle alle Indian Chief spillere i en stor sirkel utenfor eller innendørs. Ved å spørre spillerne til å holde hendene på personen på sin rett og også den personen på deres venstre og deretter dirigere dem til å spre seg så langt som mulig med hendene fortsatt rørende , kommer du til riktig størrelse på sirkelen . Nå spillerne kan la gå og sitte "Indian" stil ( politisk korrekthet termer med bena i kors i dag) på bakken eller gulvet.
2

Direkte en spiller å forlate rommet eller gå bort fra spille området slik at hun verken kan se eller høre hva som er diskutert i sirkelen. Selv om denne personen er borte , forklare at du kommer til å peke til et av barna . Denne personen vil bli " Chief ". Uten å si noe, " sjef " vil lede resten av barna i en serie av bevegelser. Alle vil følge " sjef " ved å kopiere hans bevegelser. Den spilleren som er ute av rommet må gjette hvem " sjef " er . Hvis hun gjetter riktig , er " sjef " vil være den neste personen å gjette.
3

Practice la " sjef " klappe hendene eller klappe hodet eller knipse fingrene mens alle andre barn i sirkelen gjøre det samme . Se hvor lang tid det tar å få hele sirkelen for å legge merke til at " sjef " har endret hans bevegelser. Fortell barna til å prøve å ikke stirre på " chief " siden dette vil gi bort svaret. Insister på at ingen diskusjon i løpet av spillet i det hele tatt .
4

Inviter spilleren som vil være å prøve å gjette " sjef " for å gå tilbake til sirkelen. Hun bør gå inn i midten og forbli stående. Kan hun gjette hvem alle spillerne er følgende? Jo større sirkel, desto vanskeligere vil dette være å oppdage. Personen i midten får tre sjanser til å gjette den " sjef " . Hvis hun er riktig, må politimesteren forlate rommet før en ny " sjef " er valgt . Hvis hun savner etter tre gjetninger , bør hun velge den neste personen til å forlate rommet . Hun sitter i spot fraflyttet ved neste person som vil prøve å gjette " sjef ".

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)