Regler for kinesiske hoppetau Games

kinesisk hoppetau er et spill nytes av barn på lekeplasser og i gym-klasser som tester deres koordinasjon, balanse og hukommelse. Hoppetau er en løkke av stoff -dekket elastisk , ca 1/2 cm i diameter og et par meter lang. Det er strukket mellom to spillere , mens en tredje ( eller flere ) spiller bytter på å hoppe på eller rundt strukket tau . Oppsett

To spillere står et par meter fra hverandre , vendt mot hverandre . Hoppetau er repeterende rundt hver spillers ankler og strukket stramt for å lage et rektangel , ca 12 inches bred, mellom spillernes føtter. En tredje spilleren står til side venter på å begynne å hoppe .
Kamp Spill

Den tredje spilleren må nå hoppe i et mønster inn, ut og på tauene mens chan bevegelsene som hun går . Bevegelsene må skje i en viss rekkefølge , og fotarbeid må være presis for å gå til neste nivå. Hver sekvens av trekk øker i lengde og vanskelighetsgrad etter hvert som spillet utvikler seg
Movements

Bevegelsene er som følger : . In ( hoppe med begge beina i mellom de to tau ) , Out (hopp med begge føttene ut igjen til den ene siden av tauene ) , On (hopp med begge føttene og land en fot på hver av de parallelle tau ) , side ut ( hoppe med begge føttene i løpet av de to tau til motsatt side , å fjerne alle tau ) , Sal Out (hopp og spre bena slik at føttene er utenfor tauene , men på hver sin side ) , side ved side ( hoppe med begge føttene , slik at bare en av de parallelle tau er mellom føttene , deretter raskt hoppe og plassere begge føttene på hver sin side av den andre tau ) .
Sequence

Barn kan gjøre opp sine egne sekvenser og spille i henhold til sine egne regler , og skaper mer vanskelige sekvenser som de går , men en felles startsekvens er : inn, ut , side ved side , On , In, Out
Miss
<. p> en glipp skjer hvis en spiller ikke klarer å få en fot på begge tauene under en "på " hopp, eller på annen måte flubs et hopp ved ikke å fullføre det riktig ( hoppe begge føttene til siden når de skal skrev , for eksempel) , eller dersom en spiller utfører bevegelser av den riktige rekkefølge i avtalt sekvens. Det er der en god hukommelse er nødvendig for å gå videre til høyere nivåer . En glipp resulterer i en tapt sving og neste spiller i tråd får å hoppe.
Økende vanskelighetsgrad

blir spillet mer utfordrende når variasjoner er lagt slik som å heve tau høyere opp kroppen til knærne , leggene , lårene selv midjen . Et annet alternativ er å sløyfe tauet rundt bare ett ankelen av hver holder spilleren , og dermed skape et svært lite rektangulært område der den tredje spilleren må hoppe .
En tredje utfordrende trekk er kryss og tvers hopp hvor jumperen må hekte innsiden av foten på utsiden av hvert tau og trekker den over den motsatte tau for å lage en X , og deretter hoppe et forhåndsbestemt antall ganger, som krysser og uncrossing benene uten å miste tauet , og til slutt gå klar av begge tauene og ut av rektangelet.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)