Morsomme Bibelen Games for ungdom

Spill er en effektiv måte å ha det gøy og lære samtidig . Spille Bibelen spill på kirken eller i religiøse utdanning klasser kan avgjøre en larmende gruppe barn og få dem fokusert på sine leksjoner. Du kan også bruke spill for å teste bibelkunnskap og dele ut priser til vinnerne . Bibelen Jeopardy

Bibelen Jeopardy er basert på den populære tv-program . Bibelen Jeopardy tar litt forberedelser . Bestem deg for hvor du ønsker å sette opp spillebrettet. Bruk en tavle eller hvit bord for rask og enkel lek, eller du kan lage spillet elementer som kan brukes flere ganger ved å skrive kategoriene og punkt beløp på kartotekkort .

Bibelen Jeopardy Styret består av seks kategorier . Kategoriene løpe horisontalt langs toppen av spillbrettet , som vil kjøre lengden på kritt bord . I kolonner under hver kategori , skriver poengverdien av hvert spørsmål , alt 200-1000 i trinn på 200 -punkts ( 200, 400 , 600, 800 og 1000 ) . Dette betyr at det vil være fem spørsmål i hver kategori , og øker i vanskelighetsgrad basert på poengverdi . Gjør opp dine egne kategorier og spørsmål eller se Ressurser for en nettside som du kan referere til for ideer.

Del opp gruppe i lag . Knipse en mynt for å avgjøre hvilket lag som går først . Bestemme hvordan lagene vil " buzz in ", eller signalisere at de ønsker å svare. Det første laget velger en kategori og punkt beløp. Les dem uttalelsen som tilsvarer det sted på brettet . Det første laget til " buzz in" har da en sjanse til å svare i form av et spørsmål . Hvis laget er riktig, blir de tildelt poeng. Hvis de er feil , har den andre gruppen (e ) en sjanse til å svare. Teamet som svarer riktig får poeng og kontroll over brettet . Hvis ingen svarer , beholder førstelaget kontroll over brettet . Spillet fortsetter til alle spørsmålene og kategorier er borte. Laget med flest poeng på slutten er vinneren .
Ti plagene aktivitet

Den 10 plagene aktivitet er en rask og morsom måte å lære om de 10 plagene som rammet Egypt under Exodus . For å forberede seg på dette spillet , har barn studere de 10 plagene i Book of Exodus , kapittel 7 til 12. De 10 plagene er listet opp nedenfor i rekkefølge:

en . Alle vannkilder slå til blod og drepe alt vann -bolig dyreliv
to . Frosker
tre . Lus
fire . Fluer
fem . Sykdom på husdyr
seks . Koker
7 . Hail blandet med ild
åtte . Gresshopper
ni . Darkness
10 . Død av den førstefødte av alle egyptiske familier arkiv

Skriv disse plagene på et stykke papir eller skriv dem inn i et tekstbehandlingsprogram og skrive dem ut . La det være nok plass mellom hver pest å klippe dem fra hverandre. Tenk hvor mange lag du vil bryte din gruppe inn og kopiere siden at antall ganger. Klipp fra hverandre plagene . Holde dem adskilt i grupper av de 10 plagene .

Når du er klar til å spille , bryte gruppen inn i lag . Gi hvert lag et sett av plagene . Den første gruppen for å få dem i riktig rekkefølge vinner.
Sword Drill

Et sverd drill eller Bibelen drill er et klassisk spill som er morsomt og doesn 't ta mye forberedelser å spille. Det er det perfekte spillet for å fylle tid som helst, og du kan vurdere hvor godt gruppen kjenner sin Bibel .

Sørg for at alle i gruppen har en bibel . Lag en liste over skrifter eller bare plukke dem tilfeldig. Har gruppen holder sine bibler over hodene deres . Roper en Skriften , inkludert bok, kapittel og vers (for eksempel Johannes 3:16) . Den første personen til å lese verset vinner runden. Tildelings enkle premier til vinnerne .
Bibelen seier , tap eller uavgjort

Bibelen seier , tap eller uavgjort er løst basert på TV- game show . Lag en liste over bibelfortellinger , husk at disse historiene vil bli trukket i løpet av spillet. Skjær listen fra hverandre og sette bitene av papir i en bolle .

Bryt gruppen inn i to grupper . Forsyne hver gruppe med en tegning overflate - enten en stor pute av papir eller en hvit bord . Knipse en mynt for å finne ut hvilken gruppe trekker først. Ha et medlem av denne gruppen velge en bibelhistorie fra bollen ; dette er den personen som vil være tegning . Gi den første gruppen ett minutt der personen uavgjorte og resten av gruppen gjetter bibelhistorien blir avbildet . Hvis gruppen gjetter historien innenfor den avsatte minutt, blir de tildelt 10 poeng .

Når minuttet er opp , dersom laget ikke har allerede fått svaret riktig, temaet er deretter åpnet opp for alle grupper , og det laget som gjetter riktig svar er tildelt 10 poeng . Tildele teamet ytterligere fem poeng hvis de kan fortelle stedet i Skriften hvor historien kommer fra. Fortsette spillet ved å la den neste gruppen plukke en historie og tegne. Gruppene bytter frem og tilbake til enten tid kalles eller historiene har alle blitt brukt . Laget med flest poeng på slutten er vinneren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)