Whiteboard engelske Games

Whiteboard spill er et viktig verktøy for enhver engelsklærer - lærere kan bruke dem til å belønne en klasse for god oppførsel mens de fortsatt underviser viktig språk og problemløsning ferdigheter . Disse spillene kan være livlig , selv hes , og fungerer best når de lar hver elev i klassen til å delta . Ghost

Læreren skriver et brev på bordet. Studentene bytter på å legge til nye brev til det brevet , med det forbeholdet at den første studenten legge til en bokstav som staver et komplett ord som finnes i ordlisten taper runden. Hvis læreren skrev brevet & quot; G & quot ; på bordet, for eksempel, og en student da skrev brevet & quot; O & quot ; som student ville miste runde fordi & quot; GO & quot ; er et ord som finnes i ordlisten.

Alle bokstaver lagt til styret må ta høyde for eventuell staving av ord som finnes i ordlisten. Hvis læreren skrev ordet & quot; G & quot ; på bordet, for eksempel, og en student da skrev brevet & quot; X , & quot ; som student ville miste runde fordi ingen ord i ordlisten begynner med bokstavene og quot; GX & quot; .

Studentene kan utfordre hverandre hvis de tror et brev lagt til styret vil ikke tillate for eventuell staving av et ord som finnes i ordlisten. Men hvis det omstridte brevet kan for eventuell staving av ord , mister utfordreren runden. For eksempel , hvis en student utfordret hverandre etter at studenten har lagt brevet & quot; N & quot ; til brevet & quot; G & quot ; studenten gjør utfordringen ville miste runde fordi & quot; GNU & quot ; og & quot; GNOSIS & quot ; er begge ord som finnes i ordlisten.

Spillet fortsetter for så mange runder som læreren ønsker . Den vinnende spilleren er studenten som mistet færrest runder over hele perioden av spillet. I store klasser , spille Ghost i grupper på to studenter på en gang , turnering stil , eller ved å dele klassen i to grupper som bytter på å legge brev til styret.
Ordbok

læreren skriver en obskur ord på brettet. Læreren så ber sine elever til å skrive ned hva de forestille seg kan være definisjonen av dette ordet . Samtidig skriver læreren ned selve definisjonen av eget stykke papir . Læreren samler studentenes definisjoner og leser dem høyt , blande i selve definisjonen et sted i prosessen. Studenter stemme på som de mener er selve definisjonen . Noen av elevene som gjette ordets sanne betydning får et poeng , det samme gjør noen av elevene som får en stemme for deres oppdiktede definisjon . Studenten med flest poeng ved slutten av spillet vinner .

Enhver student som vet definisjonen av ordet kan hviske det til læreren før spillet begynner. Hvis denne studenten er riktig, får hun automatisk et poeng.

Etter hver runde , kan læreren diskutere med klasse strategier de kan ha brukt til å gjette selve definisjonen av ordet . Ordbok er et nyttig spill for å bygge ordforråd og skriveferdigheter . Studentene vil raskt lære å skrive ordbok stil definisjoner når de kan få poeng ved å gjøre det effektivt.
Hangman

Læreren velger et ord fra ordbok men avslører ikke ordet til sine studenter. I stedet skriver hun en rekke streker på tavlen , som hver representerer en bokstav i ordet . Ved siden av streker , trekker læreren et stillas .

Studentene prøver å gjette bokstavene i ordet. Når elevene gjette riktig, læreren skriver brevet de gjettet fra tilsvarende dash . Når elevene gjetter feil , trekker læreren en kroppsdel ​​av en hengende mann svingende fra stillaset . ( Læreren kan begynne med mannens hode , og fortsette å overkroppen hans , armer og ben . Hvis læreren ønsker å gi elevene mer tid til å gjette, hun kan inkludere detaljer som bart, briller og sko. )

Studentene vinne hvis de gjette ordet før læreren fullfører tegning av hengende mann. Dette spillet bygger ordforråd og kan forsterke vanlig ord strukturer.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)